MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:07

Kleppen & LPG 230 Carburateur

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor Limited 97 » 10 maart 2011, 18:49

Rij nu zo'n 1000 km per week, valt me op dat ik vaker kleppen moet stellen :-)
Al na 3000 km voel ik al dat de achterste klep gesteld moet worden, na 5000 km de rest ook, dus om de 4 weken ongeveer.
Kortom, het wordt toch iets te heet daar in het bovenste deel.
Rij 470 km op 85 liter gas, heb onlangs nog CO laten meten, stond goed.
Rij rustig alleen snelweg (Schiphol - Dordrecht), met een gangetje van 100 - 140 km/uur, soms file.
Is dit normaal weten jullie ?
Limited 97
 


Re: Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor MajikSimon » 11 maart 2011, 01:14

Hoi

Zit er een gereviseerde kop op met harde klepzittingen? Of is er gewoon een 'andere' kop opgekomen want ik meen me te herinnneren dat je een tijd terug klepstelprobs had en dat er toen een koprevisie of vervanging oid is geweest.
Ik vind om de 4000 kleppen stellen erg snel. Zou eerder aan 7000 max 10.000 km denken.
Denk dat hoe meer rpm je maakt hoe sneller ze inslijten, denk dat er een groot verschil is tussen 100-110 rijden en 130-140.
Als je ver boven de 4000 rpm zit slaan de kleppen veel sneller in op de klepzittingen. Beter zo laag mogelijk in de toeren rijden: lastig uiteraard ...zeker met 4 bak/automaat.
MajikSimon
 


Re: Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor Limited 97 » 12 maart 2011, 17:50

Alles nog origineel, geen nieuwe/andere kop..
Limited 97
 


Re: Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor MajikSimon » 12 maart 2011, 21:46

dan was ik in de war met een andere 230 rijder zeker.
MAar goed als de originele kop erop zit voor gelode benzine, dan wil het wel inslaan, zeker bij 120-140 km/hr..
Denk dat ze gewoon niet zo hard kunnen op LPG of ongelode benzine zonder dergelijke slijtage.
Puur omdat de overbrengingen zodanig zijn dat je hoog in de toeren rijdt vaak oven de 4000 km da's zeker voor LPG op een ongeharde kop teveel. je kan zien hoeveel rpm je maakt op surfblau.de onder antriebsfragen
Laatst bijgewerkt door MajikSimon op 13 maart 2011, 01:55, in totaal 1 keer bewerkt.
MajikSimon
 


Re: Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor Limited 97 » 13 maart 2011, 01:07

Klopt hij toert erop los, zal wat rustiger rijden en heb mijn flashlube kraantje iets meer open gedraaid :-)
Wat zou het kosten: kop met harde klepzetels en plaatsen, denk je ?
Overigens: in de zomer rij ik 1:6, 510 km op 85 liter.
Limited 97
 


Re: Kleppen & LPG 230 Carburateur

Berichtdoor MajikSimon » 13 maart 2011, 01:59

Hangt ervan af
Van bedrijf en hoeveel zin ze hebben etc.en hoeveel er daadwerkelijk aan gereviseerd wordt...
ergens tussen minimaal 700 en max 2000 euro, eerder om en nabij de 1000...meestal...
Maar ook veel duurder kan hangt echt af van bedrijf en hoe het petje staat.
MajikSimon
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten