hoi
vandaag ook maar even geklust aan de 200 T, de schokbrekers van Herzog ???? gemonteerd. Voor €45,- op ebay gekocht.
De ene was al lek en de andere was waarschijnlijk ook nog van 1982.
Eerst de bovenkant van de oude dempers los gedraaid, toen de krik onder de wagen, bandje eraf, de 12 hoekige boutjes van te voren al ingespoten met wd 40 , deze kwamen eigenlijk meteen goed los. Schokdemper eraf, even schoonmaken op de montage plek en de nieuwe eronder. Echt een fluitje van een cent. Over een tijdje zal ik mijn bevindingen over de Herzog dempers even meedelen.
Gisteren nog bij Brezan een Meyle stuurdemper gekocht, bij mij was hij natuurlijk ook zoiets als een fietspomp. Ongelooflijk heen en weer te schuiven. Hopla , dat is ook een fluitje van 10 minuten.
Daarna nog de rechter achter remklauw eraf, deze had ik al gereviseerd maar alleen nog geen stofhoesjes erom gemonteerd.
Stofhoesjes bij de Delftechniek gekocht, klauw eraf, de cilinders nog schoongemaakt, hoesje erom en toen was het tijd om in huis de boel nog op te ruimen, stof te zuigen, en te DWIJLEN .......pfffffff
Moe maar voldaan nu op de bank met een Hertog Jannetje.....heerlijk klussen die je kunt af strepen.
De volgende klus is denk ik: motorlagers vervangen, schuifdak dichting aan de zijkant vervangen ( ik heb nu wat wind geruis aan boord) , ach ja er is altijd wel wat te doen aan de oude tante.
oh ja ik heb ook nog pizza gemaakt,
nou produktief of niet ?
groetn maar weer
Maikel