na lang zoeken naar een donkerblauwe pluche pullmann stoel, vond ik een hele gave hij kwam uit een W126 Dit type heeft de stelknoppen in het midden zitten, dat houd in dat je de bijrijders stoel, die meestal gaaf is, als bestuurdersstoel in de W123 (met de knop aan de buitenzijde) kan gebruiken. Het is precies het zelfde onderstel, alleen de raizen even over zetten, alle maten zijn precies het zelfde. Alleen met de armsteun kan je in de problemen komen, dat moet ik nog eens onderzoeken of je die ook nog kan omzetten, maar liever een goede stoel dan een armsteun, maar misschien heeft iemand daar ervaring mee.
Als ze de stoel er dan toch uit hebt verstevig de zitting dan meteen door er zwemschuimstaven of dikke cv buis schumisolatie tussen te tayreppen. heb ik wel eens een fotoreportage van gezien in het forum, dan heb je weer een lekkere stevige zitting.
de stoelen van de W116 passen ook. die van de W124???? mogelijk ook. het is toch verschrikkelijk dat zo`n wereldmerk zoveel jaar achterelkaar van zoveel van die klote stoelen kan maken. De S modellen zijn over het algemeen iets minder afgeracht dan de 123s dus zijn ze vaak nog vij netjes. van de S modellen is het stiksel wel iets afwijkend.
Je kan natuurlijk ook een achtebank kopen en daar een nieuwe bekleding van je voorstoel van maken, neem dan de rugleuning van de sedan.
sukses. groet knor
Knor heb de topictitel aangepast, was een beetje wazig en we rijden hier met de W123