[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlichten vraag : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:19

Knipperlichten vraag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knipperlichten vraag

Berichtdoor Trifonius » 14 maart 2011, 21:22

Ik vraag mij af of mijn probleem ook in deze hoek zit. Als ik richting aangeef naar rechts, gaat hij ineens twee keer zo snel knipperen. Normaal is dit een teken dat het knipperlicht stuk is, maar mijn lampjes zijn prima. Komt nog bij dat dit probleem zich meestal, maar niet altijd voordoet. SOms werkt alles normaal, dus... iemand? :shock:
Trifonius

Re:Knipperlichten vraag

Berichtdoor Hans230CE » 15 maart 2011, 17:25

Trifonus,

Ze hadden het hier over de interval van de ruitenwisser

Volgens mij is het bij jouw een geval van massa/slecht contact.

Heb het ook gehad en heb alle bedrading van koplampen en stand/knipperlichten (US) gehersoldeerd en massa vernieuwd.

Had het ook alleen aan 1 kant.

Gevolg,meer licht in de koplampen en een stabieler geknipper (vind ik). Achteraan had ik het al gedaan toen ik de US lampen heb gestoken.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Knipperlichten vraag

Berichtdoor Bob250stijn » 15 maart 2011, 22:22

Hoi ,ik heb snel knipperende richting aanwijzers aaan beide kanten en altijd , geen kapotte lampjes . Massa of toch relais ?

Groet Bob
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja

Berichtdoor Wim123 » 18 maart 2011, 12:54

Hoi hoi,

Ik heb snel knipperende knipperlichten als ik start met een koud, c.q ijskoud interieur. Naarmate het warmer wordt in het interieur gaat het steeds langzamer. In de zomer met warm of normale temp. in de auto heb ik geen last en gaat het gelijk goed. Mijn auto is van 81 en dat is nog zo'n grote schakelaar. Latere types hebben volgens mij de clignoteur onder het dashboard zitten. Ze hebben hem dus veranderd, misschien hierdoor?
Wim123

Berichtdoor Jeroen » 18 maart 2011, 18:57

Snel knipperende knipperlichten, zonder dat er een lampje stuk is, is bijna altijd een indicatie dat er ergens een te hoge overgangsweerstand is. Temperatuur kan daar van invloed op zijn.

Kan het relais zijn, maar kan net zo goed ergens in de bedrading en of de massaansluitingen zitten. Je kunt gewoon alle connectoren en massa aansluitingen los halen en schoonmaken. Contorleer ook de lampjes en de contaclipjes waar de lampjes op aansluiten. Massa aansluiting ook als je van de buitenkant niets ziet, los halen en schoonmaken. het is een goed idee om al dit soort aansluitingen na het schoonmaken in te smeren met di-electrisch vet oid.

Voor relais idem dito, probeer eens met een multimeter de overgangs weerstand over de relais contacten te meten. Eenvoudigst is natuurlijk als je een tweede relais hebt of even snel te proberen of dat verschil maakt. Weet zo niet of er ergens in je auto een identiek relais voor een andere functie zit. Dat is altijd het makkelijst.

Laatst op een van mijn andere auto's (Jeep Cherokee) hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk iedere draad doorgemeten om uiteindelijk een draadbreukje te vinden.

Succes ermee.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trifonius » 12 apr 2011, 19:28

Hoi!

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Bleek dat de massa van de fitting rechter knipperlicht slecht was. (zat losjes). In eerste instantie met een beetje koperdraad 'buitenom' gegaan. Later op de sloop een nieuwe fitting gevonden.

Gelijk ook maar alle lampen van de auto nagegaan met contactspray en een ruwe doek.

Dank!

Kees
Trifonius

Keer terug naar Techniek