[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
onsteking : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:33

onsteking

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

onsteking

Berichtdoor richard1970 » 21 maart 2011, 18:27

ik heb een Mercedes 230C 4 cilinder

nou heb ik de onstekings kapje vernieuwd ,maar waarschijnlijk heb ik de kabels verkeert erop gezet nou ploft de motor en wil niet stationair draaien.

wie kan mij helpen met de volgende vragen?

vraag 1: waar kan ik aan zien waar de bougie kabel van cilinder 1 komt aan de onstekkings kap , merk ofzo? binnenkant staat F teken en een nr 2 en made by italy?

vraag 2:waar zit de 1e cilinder ? is dat aan de radiator kant of aan de versnellingsbak kant

vraag 3:is de volgeorde 1342 ?

hoop dat iemand mij helpen kan

Gr Richard.
richard1970
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Re: onsteking

Berichtdoor Don » 21 maart 2011, 19:26

Oja, das ook leuk!

De volgorde is inderdaad; 1342, van voor naar achter. dus de 1e cilinder zit het dichtst bij de radiator.

en betreft de 1e cilinder; ben niet zo goed in vertalen dus heb het zo overgenomen en vond dit in een manual;

" refit the distributor cap so that the ignition cables of cilinder no.1 are above the groove on the edge of the distributor. The groove is only visible if the dust cover is lifted slightly. The mark '1' can be found on the distributor cap next to the relevant ignition cable connection "

Succes ermee,

Gegroet,
Don
Don

Berichtdoor WJ15129 » 21 maart 2011, 19:29

Hallo,

vraag1: als je de kap eraf haalt zie je op de boven rand van het ontstekings huis een kerf ergens, dat is de plaats van de eerste cilinder.

vraag2: de eerste cilinder zit vooraan, bij de radiateur dus.

vraag3: dat is inderdaad de ontstekingsvolgorde.

En verder: als je van boven op de verdeler kijkt draait hij rechtsom!!

Groeten,
Willem
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor richard1970 » 21 maart 2011, 19:46

dus op het huis zelf zit een kerf (snee) dus niet op de verdelerkap?

ik kom al erg ver zo dankje ,alleen de aansluiting op de verdelerkap is niet duidelijk dacht dat het op de verdelerkap zou staan maar het zit dus op het huis ,geloof dat ik de kerf al heb zien staan,het is een soort snee.

Gr Richard

update: zojuist de verdelerkap erop geplaatst en de bougie kabels aangesloten en hij starte direct en loopt weer goed,toch binnenkort wil ik andere bougiekabels kopen.

bedankt voor jullie info!!
richard1970
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Techniek