Hallo allemaal,
De Benz blijkt toch meer roest te hebben dan ik dacht of hoopte. Of zou mijn Benz toch uit dat stukje Zwitserland komen waar ze wel met pekel strooien?
Anyway, de matten rechts voor en achter bleven altijd vochtig, dus ik dacht ik trek even alles eraf. Ook een stuk zwarte mat die aan de bodem zat geplakt. Daar kwam dus het vocht o.a. naar binnen. Geen flauw idee waar die extra gaten voor zijn of waren.
Twee dagen die coating eraf lopen bikken, en zo kom je toch steeds meer gaten tegen. Geen wonder van al dat vocht in de auto. Zo ook rechts voor, een en al gat. Plaatjes die vast waren gekit met sanitairkit e.d.
Alles kaal gemaakt en geschuurd en in de Fertan gezet. En dan de boel dicht gelast.
Klein pluspuntje: ik ontdekte een lekkage in de vacuumslangetje, waarschijnlijk van de vorige lasklus. Gat dichtgemaakt en het lijkt wel alsof de automaat nu beter opschakelt. Of is onmogelijk?
Tja, en als je dan rechts klaar bent ga je toch ook even links checken. Winig vocht, maar 1 grote olie smeerboel. Het leek wel alsof er een liter dieselolie onder de matten was gestrooid. Alles onder de zwarte olie, de matten met veel moeite en wasbenzine redelijk schoon gekregen. Het zijn nog wel de originele matten, dus die wou ik wel in ere houden.
Ook links alles kaal gebikt, grote delen kon ik zonder veel moeite er zo af halen. maar ook hier helaas roest gaten. Wederom de boel dichtgelast en strijkkit.
Alles zit nu in de epoxy primer, moet nog uitharden. Iemand nog tips wat ik hier het beste overheen kan spuiten of gewoon zo laten? De matten hangen nog te drogen. Komend weekend wil ik de zittingen reinigen en anti-dreunplaten erin plakken. Volgend projectje wordt toch maar de voorschermen eraf en kijken wat voor ellende daaronder zit.
wordt vervolgd,
groetjes,
Murat