Dag allemaal,
Graag iemands advies, want ik heb het idee dat ik inmiddels al wat jaartjes ben opgelicht wat betreft het kleppen stellen van mijn geliefde 230CE. Nu ben ik de draad kwijt, en voordat ik bakken met geld ga uitgeven zou ik graag jullie deskundige meningen horen.
Ik ben jaren in onderhoud geweest bij een garage in Haarlem (De Liede), tot die echt een paar grote missers maakte en naar later bleek ook onder carrosseriewerk verstond het smeren van grote hoeveelheden plamuur op roestplekken, met lak erover. Zucht dus. Sinds een jaar zit ik nu bij een hele fijne, kleine vakgarage in Haarlem zelf, die me echter in verwarring heeft gebracht. Een van mijn twee CE's loopt niet lekker meer, en dat heeft te maken met de kleppen. De garage heeft ernaar gekeken, en gezegd dat die kleppen niet te stellen vallen omdat het hydraulische kleppen zijn, en dat een koprevisie nodig is.
Merkwaardig, omdat ik al jaren twee keer per jaar betaald heb voor het stellen van mijn kleppen bij die 'foute' garage...
Mijn vraag is tweeledig:
1. hoe zit het nu precies bij die kleppen van een 230CE uit '81? Ben ik nu al jaren getild, of zit mijn huidige garage er nu naast?
2. Stel dat ik mijn kop moet laten reviseren, wie kunnen jullie aanbevelen om dat te laten doen?
Hoop snel te horen,
dank alvast,
Robert 'Coupeman' Stompff