Beste allen,
Helaas moet ik hierbij een soort afscheidsbrief schrijven.
Na zo'n 6 jaar en bijna 200.000km heeft de 300TDT het gehaald van 505.0000 tot 701.000km.
Vanaf september 2005 in bezit gehad en vele mooie momenten mee beleeft:
- Trouwauto op ons huwelijk
- Op huwelijksreis naar Moskou en Sint Petersburg
- 2,5 jaar op en neer mee naar Brussel voor mijn werk
- meerdere keren champagne gehaald in Reims
- 2 rondritten door Spanje
- 2 keer mee verhuisd
- vrouw en dochter opgehaald na haar geboorte in het ziekenhuis
enzovoort, enzovoort
Maar helaas is nu toch aan die bijzondere tijd een einde gekomen.
De 300TDT had ik laatst aan laten pakken en van 2 roestvrije deuren voorzien en wielkasten achter beiden opgeknapt (lassen en spuiten).
Twee maanden geleden een nieuwe turbo gemonteerd.
Een maand geleden nog nieuwe olie/filter en gloeispiralen gegeven.
Daarna ben ik mee naar Bremen gereden voor mijn werk en deed ze voor het eerst heel raar, geen oliedruk, slecht starten, een oliedop die eraf geblazen werd, etc.
Vlak voordat de vakantie naar Spanje zou beginnen liet 'ze' me voor het eerst staan op de parkeerplaats van mijn werk. De auto/motor schudde zo hevig dat ik hem maar weer op zijn plek had gezet.
Een lekke koppakking, een kapotte zuiger of wat ook maar dit was voor mij de emotionele druppel om helaas afscheid te moeten nemen van mijn onafscheidelijke bolide waar ik jarenlang liefde en geld in heb gestopt.
De koper zag natuurlijk al weer enige roestplekken en zelfs gaten in de bodem en binnenspatborden. De opgeknapte wielranden begonnen na 4 weken stilstaan al weer enigszins te roesten...
Ik heb voor de vakantie een 300TD uit de W124 serie gekocht en in 3 weken tijd 5.500km gereden zonder enige problemen (tot nu toe...)
Deze zal nu als enige auto blijven rijden. Moet komend jaar veel nr Bremen en deze auto kan dat prima aan.
Motor en bak prima, automaat, airco, airbag maar totaal geen chroom en echt niet zoveel klassieke uitstraling als de W123.
(maar dit zeg ik ook allemaal maar voor m'n eigen gemoedsrust, het is gewoonlijk ongelofelijk balen dat zelfs een W123 een einde van een leven kent...)
Vandaag was dus een trieste dag met (echte!) tranen om de auto te verkopen maar het is beter zo.
Ik wil iedereen hier ongelofelijk bedanken voor de mooie tijd, alle adviezen en meeleven.
Ik wens iedereen net zo veel plezier en gevoel voor de W123 als ik al die jaren heb gehad.
Wie wordt nu de W123 met de hoogste kilometerstand?
Vriendelijke / verdrietige groet,
Dennys
(ik ben nu lid bij de buren -> de W124 club.nl geworden...)