[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Afscheid 300TDT / Mercedennys : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:54

Afscheid 300TDT / Mercedennys

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Afscheid 300TDT / Mercedennys

Berichtdoor Mercedennys » 24 maart 2011, 20:41

Beste allen,

Helaas moet ik hierbij een soort afscheidsbrief schrijven.
Na zo'n 6 jaar en bijna 200.000km heeft de 300TDT het gehaald van 505.0000 tot 701.000km.

Vanaf september 2005 in bezit gehad en vele mooie momenten mee beleeft:
- Trouwauto op ons huwelijk
- Op huwelijksreis naar Moskou en Sint Petersburg
- 2,5 jaar op en neer mee naar Brussel voor mijn werk
- meerdere keren champagne gehaald in Reims
- 2 rondritten door Spanje
- 2 keer mee verhuisd
- vrouw en dochter opgehaald na haar geboorte in het ziekenhuis
enzovoort, enzovoort

Maar helaas is nu toch aan die bijzondere tijd een einde gekomen.
De 300TDT had ik laatst aan laten pakken en van 2 roestvrije deuren voorzien en wielkasten achter beiden opgeknapt (lassen en spuiten).
Twee maanden geleden een nieuwe turbo gemonteerd.
Een maand geleden nog nieuwe olie/filter en gloeispiralen gegeven.
Daarna ben ik mee naar Bremen gereden voor mijn werk en deed ze voor het eerst heel raar, geen oliedruk, slecht starten, een oliedop die eraf geblazen werd, etc.
Vlak voordat de vakantie naar Spanje zou beginnen liet 'ze' me voor het eerst staan op de parkeerplaats van mijn werk. De auto/motor schudde zo hevig dat ik hem maar weer op zijn plek had gezet.
Een lekke koppakking, een kapotte zuiger of wat ook maar dit was voor mij de emotionele druppel om helaas afscheid te moeten nemen van mijn onafscheidelijke bolide waar ik jarenlang liefde en geld in heb gestopt.
De koper zag natuurlijk al weer enige roestplekken en zelfs gaten in de bodem en binnenspatborden. De opgeknapte wielranden begonnen na 4 weken stilstaan al weer enigszins te roesten...

Ik heb voor de vakantie een 300TD uit de W124 serie gekocht en in 3 weken tijd 5.500km gereden zonder enige problemen (tot nu toe...)
Deze zal nu als enige auto blijven rijden. Moet komend jaar veel nr Bremen en deze auto kan dat prima aan.
Motor en bak prima, automaat, airco, airbag maar totaal geen chroom en echt niet zoveel klassieke uitstraling als de W123.
(maar dit zeg ik ook allemaal maar voor m'n eigen gemoedsrust, het is gewoonlijk ongelofelijk balen dat zelfs een W123 een einde van een leven kent...)

Vandaag was dus een trieste dag met (echte!) tranen om de auto te verkopen maar het is beter zo.

Ik wil iedereen hier ongelofelijk bedanken voor de mooie tijd, alle adviezen en meeleven.

Ik wens iedereen net zo veel plezier en gevoel voor de W123 als ik al die jaren heb gehad.

Wie wordt nu de W123 met de hoogste kilometerstand?

Vriendelijke / verdrietige groet,
Dennys

(ik ben nu lid bij de buren -> de W124 club.nl geworden...)
Laatst bijgewerkt door Mercedennys op 24 maart 2011, 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Mercedennys

Re: Afscheid 300TDT / Mercedennys

Berichtdoor Gewoon Ik » 24 maart 2011, 20:56

mercedennys ge gaat uw voiture teveel missen. Ik hoor da! Ge gaat spijt krijgen binnen afzienbare tijd, je gaat ier nog blijven rondneuzen en ooit komt er nog een W123 terug peisk
Gewoon Ik
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 24 maart 2011, 21:48

Het ga je goed bij de buren Dennys, maar blijf hier maar gewoon lid.

De W123 komt er volgens mij ook gewoon weer op een zonnige dag ;)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor The White Rider » 24 maart 2011, 22:23

Triest, erg triest.

Maar neem het van mij aan: eens een W124 gewoon voor dagelijks gebruik wil je niets anders meer. Ja de W123 is mooier, ja de W123 is klassieker, enz enz maar qua rij-eigenschappen, verbruik, zitcomfort e.d. kan hij gewoonweg niet tippen aan z'n opvolger.

Kop op en geniet van je W124!
The White Rider

Berichtdoor MajikSimon » 25 maart 2011, 21:51

Ben benieuwd waar ie op gaat duiken...en of ie dan verder telt vanaf 7 ton.Of is ie weg voor export?
Vraag me ook af wat het nou was want de kop was toen toch al eens deels gereviseerd voordat je hem kreeg?
Dacht dat ie van een tandarts was geweest ofzo.Herinner het me vaag. Succes in ieder geval.
MajikSimon

Berichtdoor Mercedennys » 25 maart 2011, 22:58

Hi Simon,

Dank voor je reactie.
Hij is gekocht door een man uit Amersfoort e.o. en hij zei dat ie hem ging (laten) opknappen. Maar eerst misschien een half jaar in een schuur zetten. Sja, waarom eigenlijk? Voor onderdelen vond ie hem er te mooi uitzien. Dat vind ik zelf ook!
Toch vond hij ook weer 3 plekken in de carrosserie die slecht/verroest waren...

Kop was gereviseerd bij 350T km nog door de tandarts inderdaad maar het is inmiddels nu al het dubbele geworden. De auto ging vanwege de slechte motor/vermogen niet in een keer de auto ambulance op, de man moet zelfs een aanloopje nemen...

Ik zal af en toe nog even via rdw.nl checken of ie nog bestaat... Hm, misschien maar beter van niet.

Reed vandaag voor het eerst alleen met W124 door de file en kwam meteen al een W123 station tegen met exact de kleur die ik had, een 230TE. Wilde zwaaien maar die bestuurder zag natuurlijk niet dat ik ooit ook precies dezelfde auto had. Hm, achter mijn antraciet-metallic Benz met getinte ramen werd ik helaas niet opgemerkt.... Toch anders...
Mercedennys

Berichtdoor Trouwkoets » 25 maart 2011, 23:09

OK Mercedennys, zo gaan de zaken. Koets is dus al weg.
Groet, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Martin123T » 25 maart 2011, 23:15

Hoi Dennys,

Bedankt voor de mooie bijdragen op dit forum, de afgelopen jaren. De auto is weg, maar de herinneringen en de vele foto's blijven. Je zou kunnen zeggen, het is maar een auto, maar in jullie leven waren er natuurlijk wel speciale momenten met deze 300TDT. Ik kan me voorstellen dat het je niet koud laat, maar hoe is Heidy er nu onder?

Groet,

Martin
Martin123T

Berichtdoor Mercedennys » 27 maart 2011, 01:24

Kijk nou,

LaBenza is nu al weer te koop gezet door de nieuwe eigenaar op Marktplaats voor 2500 eur.

Misschien vond ie het toch te veel werk om hem weer op de weg te houden.
Hij heeft precies mijn teksten en uitleg overgenomen en bij de advertentie opgesomd.
Hij zei zelf dat er een andere motor in moest en het niet de koppakking was, zoals de ANWB tegen mij zei.

Zal ik hem dan toch net op tijd verkocht hebben?????
Het geeft in ieder geval een beetje een goed gevoel dat een nieuwe eigenaar ook niet veel meer met de auto kon en hem te koop zet.

Toch nog steeds wennen, zo'n chroomvrije W124....
Mercedennys

Berichtdoor MajikSimon » 27 maart 2011, 15:31

Tsja als het een handelaar is, doen ze er liefst zo min mogelijk aan en verkopen hem zsm.Hij schrijft al die dingen op die jij eraan hebt laten doen...jaja..lees nergens de km...whatever.
ik denk dat je er wel goed aan gedaan hebt. ik wens je veel succes met de 124...
Wat the white rider zegt: denk dat dat helemaal klopt. Veiliger ook.
Enerzijds is het een bijzonder ding, anderzijds is het nog altijd alleen 'maar een auto'.
Beetje hard maar soms is het beter het zo te zien. Beetje loslaten allemaal.
MajikSimon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto