door Trouwkoets » 18 feb 2011, 10:14
Murphy,
Luister naar Jan, die heeft altijd gelijk. Nou ja, bijna altijd.
Eerst maar eens een rondje onderhoud en onderzoek doen, want meestal is de diepere oorzaak een combinatie van dingen die niet meer helemaal goed functioneren en achterstallig onderhoudL kwakkelend regelkastje, smerig benzinefilter, benzinepomp die te lage druk levert, valse lucgt door een lek rubbertje, slecht afgesteld stuwschijf, vuile injector, nadruppelende startinjector, defecte hubabschaltung, slechtr gestelde kleppen, mogelijk defect regelkastje van een naderhand ingebouwde geregelde katalysator die de warmloopregelaar fopt, defecte vervroeger van de verdeler waardoor de motor geen toeren kan maken, versleten kap van de verdeler, en deze lijst is nog lang niet compleet
Het vervangen van al deze onderdelen kost meer dan je auto waard is. Kortom, eerst uitzoeken wat er loos is voordat je iets vervangt.
En idd, dat kastje kan best kapot zijn, maar misschien ook niet.
Caspar