[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tellerverlichting repareren : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:30

tellerverlichting repareren

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tellerverlichting repareren

Berichtdoor Maikel » 29 maart 2011, 22:42

hoi

moet ik de hele klokkenwinkel los maken om een lampje te verwisselen (dus km teller los enz,enz) of kan ik hem naar voren trekken en het lampje eruit wurmen ? het linkerlampje om de tellers te verlichten is stuk.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: tellerverlichting repareren

Berichtdoor Frankie68 » 29 maart 2011, 23:25

hoi,

nee hoor..
je moet wel de hele unit naar voren duwen..
je kunt er redelijk bij dan ..
maar je moet het wel op gevoel doen..
je voelt hem dan zitten
je draait hem er dan uit..en er weer in
althans , zo ging dat bij mijn lampie
Frankie68

Berichtdoor Govert » 30 maart 2011, 00:12

Als je lange armen hebt, kan het van de onderkant, maar dan moet je wel weten waar je moet zijn en het moet op gevoel.

Bedenk wel dat de kilometertellerkabel het tellerhuis het meest tegenhoudt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Daweloo » 31 maart 2011, 16:28

Ik wil dat ook gaan doen, omdat ze naar mijn gevoel niet meer zo fel zijn. Maar is het een grote klus om dan ook gelijk de kilometer teller kabel te vernieuwen, want deze gaat pas bij 40km tellen(dan springt hij omhoog).
Daweloo

Berichtdoor Maikel » 31 maart 2011, 18:15

hoi

ik heb het net vanmiddag gefixt. Toch maar even de plaat onder bij de voeten los, arm tussen kabels door , km teller los draaien. Dat is zo gebeurd.
Klokkenwinkel naar voren geduwd en dan kan je er bij. De lampjes zitten btw boven aan de achterkant he! (dus aan de kant waar de km kabel ook naar binnengaat, soort bruin rond houdertje die je los kunt draaien. Een 12v 3w lampje ging erin.
Met het vervangen van de km kabel heb ik nog geen ervaring. Die van mij begint ook pas bij 40 km omhoog te gaan. Zou het helpen ?
groetn
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek