[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Tikkende kleppen (280TE) : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:40

Tikkende kleppen (280TE)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Tikkende kleppen (280TE)

Berichtdoor MarceldB » 10 apr 2006, 23:13

Ik heb nog geen twee weken geleden mijn kleppen gesteld op 0,10 inlaat en 0,25 uitlaat. Daarvoor had ik ze 0,05 ruimer gezet, maar vond dat de kleppen te luidruchtig waren.
Maar nu hoor ik ze nog steeds goed.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? De auto heeft 241.000 gelopen.
MarceldB

Antwoord:Tikkende kleppen (280TE)

Berichtdoor bluemoon me » 11 apr 2006, 10:44

beste marcel,

De garage adviseert mij om de kleppen toch te zetten op 0,10-0,30.(voor de 280TE)
En verder kan het zijn dat de nokkenas is ingelopen.Om dit te kontroleren moet je de kleppen hernieuwd stellen. Vervolgens de motor drie keer rond draaien en dan kontroleren.
Voorwat het probleem Backfire betreft onstaat dit meestal wanneer er de instelling van de gastoevoer te rijkelijk is.
Ik wil hem weer gaan afstellen op 3000 toeren en dan de stelschroef een kwartslag open draaien.
LPG installatie OVMl of zoiets voor 1250, euro

groetjes Bram.
bluemoon me

Berichtdoor wil240td » 04 mei 2006, 13:10

He Marcel

Ik heb een 240TD waarvan de kleppen ook pas gesteld zijn maar deze tikken ook als een gek bij navraag bij Mercedes only bleek dat het ook wel eens de vacuum pomp kon zijn deze heeft hij bij een kennis van hem die het zelfde probleem had als ik vervangen en het tikken was weg Nu gaat mijn Benz volgende week daar ook heen om naar mijn vacuum pomp te kijken.Ik weet niet of er in een TE ook een vacuum pomp zit maar het zou een optie kunnen zijn

succes Wil B)
wil240td

Berichtdoor Coupe280 » 04 mei 2006, 19:33

mijn 280CE had bij 230000 km tikkende kleppen en bij 420.000 nog steeds er werd mij door de voorzitter van de andere 123 club de heer Tanke verteld dat de 110 motor bovenin soms als een soort klankkast werkte en schijnbaar had hij gelijk want ik heb er nooit nadelige gevolgen van ondervonden
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 05 mei 2006, 08:49

De M110 motor tikt nogal snel, vooral als de kleppen te ruim staan.
Verder kan inderdaad de nokkenas wat ingelopen zijn in de lagers (direkt in het nokkenashuis) en daardoor ook wat meer tikken, hier kan nog vele kilometers mee gereden worden.

Een vacuumpomp zit alleen op de diesels, dit is het in dit geval dus niet. Een defecte vacuumpomp bij de diesles moet wel gerepareerd worden omdat als hierin onderdelen afbreken deze in de motor kunnen vallen en tussen de ketting kunnen komen.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MarceldB » 06 mei 2006, 23:17

Bedankt voor jullie reacties. Dit klintk toch wel geruststellend.
MarceldB

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto