Hallo Allemaal,
De naam is Wilbert en ik woon in de regio NIjmegen. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een Mercedes, maar vind het toch tijd om die jongens droom langzaam aan eens uit te laten komen. Ik wil het liefst een oldtimer, enerzijds vanwege de belasting en zo anderzijds vanwege wat ik noem het "taxigevoel". Voor mij staat de Mercedes toch voor de oude taxi's die ik ken en dan met name de W123 of W124. Dat geweldige brede stuur en die mooie neus (gezien door het voorraam). Ik heb zelf nog nooit een Mercedes gehad of er (zelf) in gereden. Ze alleen maar gezien en bewonderd. Dat moet nu maar eens veranderen. Vanmiddag ben ik maar eens gaan kijken bij een handelaar hier in de buurt (Heteren) en werd daar zeer welkom geheten. De goede man had er geen enkele moeite mee om mij 2 uur lang vanalles te vertellen over de oudere mercedessen, me te wijzen op sterke en zwakkere punten en me eens te laten zitten in de diverse modellen. Zo wist ik bv niet dat de 190 duidelijk een andere serie is dan de W124 en dat het dus niet een W124 met een 2l motor is (wat ik dus dacht). U ziet dat ik nog veel moet leren en lezen voor ik er een aan ga schaffen. Ik hoop dat dit forum daar een deel van kan zijn. Alvast bedankt voor het welkom en alvast bedankt voor alle info die ik hier ga vinden.
Wilbert