[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nieuw lid : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 03:07

Nieuw lid

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuw lid

Berichtdoor wilbert61b » 02 apr 2011, 19:20

Hallo Allemaal,

De naam is Wilbert en ik woon in de regio NIjmegen. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een Mercedes, maar vind het toch tijd om die jongens droom langzaam aan eens uit te laten komen. Ik wil het liefst een oldtimer, enerzijds vanwege de belasting en zo anderzijds vanwege wat ik noem het "taxigevoel". Voor mij staat de Mercedes toch voor de oude taxi's die ik ken en dan met name de W123 of W124. Dat geweldige brede stuur en die mooie neus (gezien door het voorraam). Ik heb zelf nog nooit een Mercedes gehad of er (zelf) in gereden. Ze alleen maar gezien en bewonderd. Dat moet nu maar eens veranderen. Vanmiddag ben ik maar eens gaan kijken bij een handelaar hier in de buurt (Heteren) en werd daar zeer welkom geheten. De goede man had er geen enkele moeite mee om mij 2 uur lang vanalles te vertellen over de oudere mercedessen, me te wijzen op sterke en zwakkere punten en me eens te laten zitten in de diverse modellen. Zo wist ik bv niet dat de 190 duidelijk een andere serie is dan de W124 en dat het dus niet een W124 met een 2l motor is (wat ik dus dacht). U ziet dat ik nog veel moet leren en lezen voor ik er een aan ga schaffen. Ik hoop dat dit forum daar een deel van kan zijn. Alvast bedankt voor het welkom en alvast bedankt voor alle info die ik hier ga vinden.

Wilbert
wilbert61b
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Nieuw lid

Berichtdoor FrankG » 02 apr 2011, 20:15

Welkom, en kijk maar eens goed rond op de site. Gebruik vooral ook de zoekfunctie. En kom je er dan nog niet uit, vraag het gerust!

Wij adviseren hier natuurlijk een W123 (hoewel de weinige zwakke punten royaal aan bod komen...).

Weet je al wat je wil?
Alleen poetsen en op een mooie dag in het weekend, zoals vandaag een toerritje?
Of km-vreten, woon-werk, kinderen naar school brengen en een dubbelassige caravan over de Alpen sleuren?
Sleutelen ja of nee? Da's belangrijk om te weten als je echt op zoek gaat.

Groetjes,
Frank
FrankG

Re: Nieuw lid

Berichtdoor Semrick » 02 apr 2011, 22:32

Hallo WIlbert,

Welkom bij de club. ;)
Ik zou als ik jou was ook zeker eens gaan kijken bij www.autobedrijfhcs.nl
Daar kun je ook heel goed terecht voor een goed advies, de aanschaf van een betrouwbare Mercedes-Benz oldtimer (zowel W123, W123 maar ook de W201 (de zogenaamde 190).
En na aanschaf kun je op dit het adres goed terecht voor service en onderhoud.

Mocht je een auto op het oog hebben laat het me maar even weten dan kijk ik (als ik tijd heb) met je mee want hetis altijd handig om er ie4mand bij te hebben die er iets meer van weet. De kans dat je anders "het schip in gaat" is redelijk groot.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Even voorstellen