Hallo,
Ik ben Manus, en ben sinds november 2010 in het bezit van een W123 sedan, zilverdistelgroen, automaat, 1982, met momenteel 77.000 bewijsbare kilometers erop. Aangeschaft in mijn woonplaats Vaassen; inderdaad, bij Nijkamp dus.
Ook ik had, evenals een van de pas aangesloten leden, altijd een wens een oude Mercedes aan te schaffen, maar had een probleem: olie verversen en ruitenwisservloeistof bijvullen, oké, maar verder? En moet zo iemand dan een (nu) 29 jaar oude auto aanschaffen?
Toch, de knoop doorgehakt, en besloten om een zo goed mogelijke Mercedes aan te schaffen, zo mogelijk met taxatierapport, en dan een jaar te gaan kijken of het echt een droom is, of het echt brengt wat ik hoop. En zo ja, dan kijken of ik nog een stapje verder kan. Dat stapje verder zou dan een station en diesel moeten worden, met een open dak of anders een coupé, met een open dak.
Nu, een 5 maanden verder, is het besluit al gevallen: Ik ga door met een oude Mercedes, want de 1500 km. die ik er nu mee heb afgelegd zijn genieten. Wel komt dat mede doordat ik er een cruisecontrol in heb laten zetten en een parrot, zodat ik het genieten op Veluwse binnen- en buitenwegen tot nog verdere perfectie kan krijgen.
Sorry MB-puristen, ik begreep eerder al dat deze aanpassingen afdoen aan het originele, maar ik kocht de auto voor mezelf, en als het lukt verwen ik mezelf graag. En zo voelt het ook.
Ook als in de 2e helft van dit jaar het 'stapje verder' gezet gaat worden, zal een cruisecontrol er minimaal inkomen.
Tot slot, ik lees nu al met plezier al jullie oudere, en ook nieuwe berichten, en geniet. Het merendeel blijkt echt W123-liefhebber te zijn.