Hallo Vincent,
Niet toevallig van deodorant merk gewisseld recent?
Die condens moet ergens vandaan komen, ik denk ofwel uit de deur (niet zo heel waarschijnlijk aangezien de raamsnorren normaliter nauw op de ruit aansluiten) ofwel uit het interieur (of van de chauffeur zoals hierboven genoemd
)
Als je deur open hebt, ga dan eens op je zij op de grond liggen en kijk of alle afwatergaatjes onderin de deur open zijn. Eventueel een beetje prikken met een tandenstoker oid, kijken of er water uitkomt.
Niet doen na een bui want dan komt er sowieso water uit, best na min. 1 dag droog weer.
Als je het helemaal goed wilt controleren moet je de binnenbekleding van de deur eraf halen en dan kan je in de deur kijken of er water in staat. Hoe je de bekleding van de deur verwijdert staat op meerdere plekken op het forum uitgelegd, bijv. in Toontje's topic over de ontmanteling van een 240TD.
Als je daar niks vindt, zou ik alle matten eruit trekken en kijken of je ergens vochtsporen of water vindt. Ook met je hand zover mogelijk boven de pedalen voelen of daar geen water binnenkomt langs de voorruit.
Tenslotte zou er water via de achterruit binnen kunnen komen. Als je je achterbak leegmaakt en je gaat op je rug in de achterbak liggen met een lamp, kijk dan eens goed boven de tank in alle hoeken en gaten of je daar geen vochtsporen ziet. If so, dan zouden die ook naar binnen kunnen lopen. Het kan ook zijn dat je druppen ziet op je wielkasten/ plastic bekleding.
Die zoetige lucht waar Trouwkoets aan refereert is koelvloeistof. Dat ruikt zoetig. Als je een lekje hebt in je verwarmingsradiateur zou dat zo in het interieur kunnen komen (als vloeistof of damp). Hou goed het vloeistofpeil in je radiateur in de gaten (pas op, best niet openen bij hete motor ivm verbrandingsgevaar!).
Als je alleen water in je koelsysteem hebt zal het niet zoetig ruiken (maar is de kans op lekken des te groter omdat het koelsysteem binnenin roest en daardoor eerder verstopt). Als je wel koelvloeistof in je koelsysteem hebt, moet je bij koude motor de radiateurdop er maar eens afdraaien en daar goed aan ruiken, is een heel typisch luchtje (maar niet goed voor de gezondheid, dus niet proeven)
Meer inspiratie heb ik zo even niet. Good luck!