MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:28

Carburateur schoonmaken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Carburateur schoonmaken

Berichtdoor Theo Maasen » 04 mei 2006, 13:13

Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van een carburateur? Volgens skinnerbox heb je daar een speciaal meetblokje voor nodig en moet je een nieuwe pakkingen (verplicht)vervangen. Is het ingewikkeld en kan het nadelige consequenties hebben?

Theo Maasen

Antwoord:Carburateur schoonmaken

Berichtdoor Topasbrauner » 04 mei 2006, 14:38

Hallo, over wat voor carburateur hebben we het? Indien het de Stromberg uit de 200 en 230 betreft, is het antwoord wellicht hoopgevend: ja dit is doodeenvoudig. Kan mooi op de keukentafel, na het eten. Inderdaad nieuwe pakkingen zijn wel wijs. ik heb zelf ook een nieuwe naald en naaldhuis geplaatst, deze waren te ruim. Ik kon het CO niet goed meer afstellen. Hij reageerde slecht op verstellen, dus vandaar die naald.

Revisiesetjes zijn overal te koop. Het belangrijkste probleem indien er een is, is het membraam. Je kunt die ook los vervangen, eerst maar even zien of ie gescheurd is.

Na het in elkaar zetten met de Co meter afstellen!!

Succes, Job
Topasbrauner

Berichtdoor Theo Maasen » 04 mei 2006, 18:08

Super, bedankt voor de info. Kan je mij allen nog vertellen waar ik een reviseerset kan bestellen.
Theo Maasen

Berichtdoor Topasbrauner » 04 mei 2006, 22:28

Ja hoor, Marcel Kappen in Dalen of Jaap Havik in Purmerend bijvoorbeeld. Zal zo'n 25 euro kosten. Naald met naaldhuis 40 euro. Als je dat bestelt, neem dan liever je oude naald en naaldhuis mee, er zijn nogal wat types.

Check ook even of je hard rubberen blok waarmee de carb aan het spruitstuk zit, nog goed is. Spuit bij draaiende motor wat remmenreiniger of wd 40 rond het rubberen blok (pas op met hete motor, niet spuiten richting spruitstuk!). Indien de motor nu merkbaar anders gaat lopen, trekt je blok valse lucht. Kun je dat meteen mee bestellen nu je toch je carb eraf haalt.

Succes. Nogmaals, nastellen met de co meter. Ook de koudloopfase even aan het CO,4-5%. Warm 1,5-2%.
Topasbrauner

Berichtdoor Topasbrauner » 04 mei 2006, 22:44

<br><br>Bericht gewijzigd door: topasbrauner, op: 2006/05/04 22:44
Topasbrauner

Berichtdoor Theo Maasen » 05 mei 2006, 08:59

Nogmaals bedankt! Alleen op deze manier leer ik hoe ik het moet doen en waar ik op moet letten. Wanneer ik deze spec kennis niet zou hebbenzou het mij allemaal veel meer tijd kosten. Bedankt Job
Theo Maasen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto