[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Beslagen raam bestuurderszijde : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:27

Beslagen raam bestuurderszijde

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Meneer Vincent » 04 apr 2011, 09:34

Beste mensen,

Sinds kort beslaat bij het rijden in mijn W123 200 na een tijdje de voorruit aan de onderzijde bij de bestuurderskant. Het breidt zich dan langzaam uit omhoog waardoor het zicht steeds minder wordt.
Het gekke is dat aan de passagierskant dat helemaal niet gebeurd. Ik heb al een beetje lopen rommelen met de schuifjes maar dat maakt niet zoveel uit.
Hebben we hier te maken met een kapotte zekering misschien?

Ik hoor het graag of iemand iets dergelijks ook heeft mee gemaakt.
Alvast bedankt.
Meneer Vincent
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Trouwkoets » 04 apr 2011, 11:19

Meneer Vincent, ik denk meer aan een vocht probleem. Ruik je een zoetige lucht binnen?
Trouwkoets
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Meneer Vincent » 04 apr 2011, 13:31

Hallo Trouwkoets,

Niet specifiek. Het ruikt gewoon Mercedes. Toch geen ellende in het dashboard hoop ik?
Meneer Vincent
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor MBvO » 04 apr 2011, 18:06

Hallo Vincent,

Niet toevallig van deodorant merk gewisseld recent? ;-)

Die condens moet ergens vandaan komen, ik denk ofwel uit de deur (niet zo heel waarschijnlijk aangezien de raamsnorren normaliter nauw op de ruit aansluiten) ofwel uit het interieur (of van de chauffeur zoals hierboven genoemd :-) )

Als je deur open hebt, ga dan eens op je zij op de grond liggen en kijk of alle afwatergaatjes onderin de deur open zijn. Eventueel een beetje prikken met een tandenstoker oid, kijken of er water uitkomt.
Niet doen na een bui want dan komt er sowieso water uit, best na min. 1 dag droog weer.
Als je het helemaal goed wilt controleren moet je de binnenbekleding van de deur eraf halen en dan kan je in de deur kijken of er water in staat. Hoe je de bekleding van de deur verwijdert staat op meerdere plekken op het forum uitgelegd, bijv. in Toontje's topic over de ontmanteling van een 240TD.

Als je daar niks vindt, zou ik alle matten eruit trekken en kijken of je ergens vochtsporen of water vindt. Ook met je hand zover mogelijk boven de pedalen voelen of daar geen water binnenkomt langs de voorruit.

Tenslotte zou er water via de achterruit binnen kunnen komen. Als je je achterbak leegmaakt en je gaat op je rug in de achterbak liggen met een lamp, kijk dan eens goed boven de tank in alle hoeken en gaten of je daar geen vochtsporen ziet. If so, dan zouden die ook naar binnen kunnen lopen. Het kan ook zijn dat je druppen ziet op je wielkasten/ plastic bekleding.

Die zoetige lucht waar Trouwkoets aan refereert is koelvloeistof. Dat ruikt zoetig. Als je een lekje hebt in je verwarmingsradiateur zou dat zo in het interieur kunnen komen (als vloeistof of damp). Hou goed het vloeistofpeil in je radiateur in de gaten (pas op, best niet openen bij hete motor ivm verbrandingsgevaar!).
Als je alleen water in je koelsysteem hebt zal het niet zoetig ruiken (maar is de kans op lekken des te groter omdat het koelsysteem binnenin roest en daardoor eerder verstopt). Als je wel koelvloeistof in je koelsysteem hebt, moet je bij koude motor de radiateurdop er maar eens afdraaien en daar goed aan ruiken, is een heel typisch luchtje (maar niet goed voor de gezondheid, dus niet proeven)

Meer inspiratie heb ik zo even niet. Good luck!
MBvO
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Trouwkoets » 04 apr 2011, 19:33

Meneer Vincent, ik begrijp dat de voorruit beslaat. Dan wordt er (denk ik) relatief vochtige lucht op de ruit geblazen. Het kan zijn dat er vocht mee komt vanuit de luchtinlaat, --> loospijpjes wellicht bovenaan het schutbord vrijmaken. Het kan ook zijn dat de kachelradiator een beetje lek is, en dat ruik je door de typische zoet geur en meestal heel klein beetje verbruik van koelvloeistof.

Caspar
Trouwkoets
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Govert » 04 apr 2011, 19:55

Het enige verschil in de ventilatie van de voorruit is de gescheiden verwarmingsregeling. Als er aan een kant het beslaat, verdenk je in eerste instantie de verwarmingsradiateur.

Doet het zich altijd voor? of alleen als de verwarming aan staat? Hoe is de ontwatering van de luchtinlaat? Dat zijn twee rubber slangen tegen het schutbord.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Toontje » 04 apr 2011, 20:13

ja als je niets vreemds ruikt zou ik ook eerst maar eens die slurfjes aan het schutbord beknijpen die uiteinden willen nog al eens vol zitten met drap eerst altijd maar simpel doen dan moeilijkere dingen gaan zoeken
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Meneer Vincent » 05 apr 2011, 11:03

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties.
Ik ga er zo snel mogelijk van het weekend eens naar kijken en hoop met jullie advies
er uit te komen.
Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt!
Meneer Vincent
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor CE Loco » 05 apr 2011, 21:44

wedden dat dat verband houdt met de roestblaasjes bij het parafan,er blijft water in staan dus dat gaat roesten!Succes met de zoektocht.
CE Loco
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Meneer Vincent » 06 apr 2011, 10:30

Beste Ce Loco,

Ik heb slecht één klein roestblaasje geheel links van het raam en het euvel zit geheel rechts.
De auto is droog en staat ook nog eens droog. Bovendien heb ik geen open dak...
We gaan het zien. Voorlopig geen haast.
Meneer Vincent
 


Re: Beslagen raam bestuurderszijde

Berichtdoor Toontje » 06 apr 2011, 19:21

mmm
als je nu dan eens duidelijk begind met het verhaal
bijv auto is staat altijd binnen niet in de regen geweest en niet gewassen
geen schuifdak en heb je het altijd of is het aleen als je de wagen vanuit de garage naar buiten rijd
als je om boodschappen bent geweest en je gaat weer rijden dan ook weer ????

als je bv je wagen naar buiten rijd smorgens en het is zo'n vochtige nacht geweest dat al de auto's van die natte ruiten hebben dan kun je dat ook makkelijk hebben dan is je auto best wel warm en dan die koude natte lucht van buiten slaat dan aan op de ruit .
kortom het probleem zo duidelijk mogelij om schrijven .
groetjes toontje
ow en dat het dan aan de bestuurders kant wel is en de andere kant niet zou kunnen zijn omdat je dat roostertje op de zij ruit dicht doet en dat van de andere kant niet dus minder lucht op de ruit
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten