[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekke koppeling 200D : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:37

lekke koppeling 200D

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

lekke koppeling 200D

Berichtdoor Weizengelb » 03 mei 2006, 09:10

Bah, van de week ging het rode rem lampje af en toe aan.
Gisteren dus even een complete set remblokken + indicatorvoelers en flesje DOT4 remolie gekocht (komt gelukkig altijd van pas ook voor de 240D).

Nu bleek echter het niveau van de vloeistof alleen in de achterste helft van het reservoir lager: dus lekke koppelingscylinder?
Ja hoor, ook een druppeltje remvloeistof onder aan de bak.

Gisteravond eerst maar een beetje remolie bijgevuld en nog even probleemloos een pizza gaan halen, maar vanmorgen bleef het pedaal dus onder tegen de vloer hangen (vreemd NA het bijvullen van de olie...)

De nemercylinder aan de bak zal dus lek zijn.
Wie weet wat deze kost bij de dealer?
Is het wellicht verstandig om ook meteen de gevercylinder in de auto te vervangen?

Groetjes Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:lekke koppeling 200D

Berichtdoor Harold » 03 mei 2006, 21:07

Hoi Weizengelb,

Ik heb net vandaag het cilindertje van de koppeling vervangen ( het zelfde probleem) een revisie setje kost ongeveer 15 euro en een nieuw cilindertje kost 45 euro. Ik heb het niet bij de Mercedes dealer gehaald maar gewoon bij de automaterialen handel. Ik heb tevens alle remvloeistof vernieuwd , moet toch af en toe gebeuren en ik was nu toch bezig.

groeten
Harold
Harold
 


Antwoord:lekke koppeling 200D

Berichtdoor Weizengelb » 04 mei 2006, 11:14

Ja een revisiesetje was wellicht beter, ik heb al een hele nieuwe cylinder besteld nu.

Hoe ghing het ontluchten?

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:lekke koppeling 200D

Berichtdoor Topasbrauner » 04 mei 2006, 14:27

Matthieu je kijkt zeker nooit meer op de 114 site? Zoer er maar eens op. Willem en Boy hebben hele slechte ervaringen met het reviseren van koppelingcilinders. Bij het fanatieke taxigebruik vroeger gingen ze na een jaar alweer lekken. Verder gebruikte cilinders alleen kopen als je ze zelf onder een rijdende auto vandaan haalt. Je kunt ze namelijk niet te lang laten liggen. Maar goed, Voor het komplete verhaal, kijk daar maar eens (als ik zo vrij mag zijn)

Job
Topasbrauner
 


Antwoord:lekke koppeling 200D

Berichtdoor Weizengelb » 05 mei 2006, 08:53

Nee je hebt gelijk, ik kijk bijna nooit meer op de W114 site. ik kan al heel lang niet meer inlkoggen, moet HS nog maar eens vragen hoe dat zit.

De nieuwe cylinder komt vandaag aan dus dan kan ik aan de gang. Vanmiddag ga ik echter naar Peter Rijmer, we gaan samen zijn cyl.kop weer monteren.

Groetjes!
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:lekke koppeling 200D

Berichtdoor w201190mercedes » 05 mei 2006, 09:18

het beste is inderdaad alles nieuw nemen..

ontluchten is geen enkel probleem, omdat de 123 (bijna) nooit een abs systeem heeft.. dus makkelijk met ze tweeen de 1 pompen, en de ander tussen door het boutje open en dicht draaien.. je kan voor een paar euro's ook een setje kopen bij de auto materialen zaak, dat je het systeem vanaf de remklauwen afzuigd, maar daar ben ikzelf niet over tevreden.

let er op begin altijd nij de remklauw welke het verst bij het hoofdremcylinder vandaan zit.

abs systemen kan je het beste met een pomp ontluchten.. en aangezien die duur zijn kan je dat dan het beste bij een garage laten doen.
w201190mercedes
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten