Ik heb daar iets raars waar ik de vinger niet op kan leggen en wil graag eens jullie mening en ideeƫn lezen voordat ik de (dure) vakman om advies ga vragen..
M110 CE motor loopt mooi, bougies zijn droog en de draad is niet kapot gedraaid. Bij zowel lopende koude als warme motor blaast hij niet af via olievuldop. Dus vermoed geen overdruk in het karter. Ook presteerd de motor goed tijdens het rijden en rookt ook niet. En laatst een aantal kilometers gereden, vind ik verse schone olie tegen de motorkapisolatie en in de rest van het motorcompartiment is het brandschoon, nergens geen olie te vinden buiten die kwak tegen de motorkap. Met de motorkap open en met dan gasgeven en motor even op toeren laten draaien is er niets van lekkage te vinden, gewoon niets afwijkends te zien.
Ik zie wel dat er in de bougiegaten van cilinder 3,4 en 5 ietsje vettig zijn maar er staat geen olie in.
Eerst dacht ik dat het via de klepdekseldichting bij de bougies omhoog moet komen, maar dit zou dan toch moeten beteken dat zich druk opbouwd onder de kleppendeksel, wat dan weer overdruk vanuit het karter zou betekenen en dat er dan ook olie in die gaten moet blijven staan.
Waar denken jullie waar die olie vandaan zou kunnen komen en waarom? Wat zou ik kunnen doen om een juiste diagnose te kunnen stellen. Deze vraag, schreeuwt bij een commerciƫle garagehouder natuurlijk om een doemscenario als antwoord. Vandaar dat ik eerst eens jullie onpartijdige mening wil weten. De motor loopt verder zo mooi dat ik me niet kan voorstellen dat ie op is. Is dat wel het geval het zij zo, dan wordt ie gereviseerd.
Bedankt alvast