[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vergrendeling voorstoelen 230CE : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 03:59

vergrendeling voorstoelen 230CE

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

vergrendeling voorstoelen 230CE

Berichtdoor llv » 01 jul 2007, 20:38

hallo,

ik heb mijn eerste coupe bijna klaar voor de keuring alleen de stoelen vergrendelen niet !!

nu heb ik iets gehoor over kussentjes in de stoel??
vacuumpomp ??

waar kan ik dit allemaal vinden en wat is meestal het probleem heb er hier als iets over gelezen maar daar kwam ik er niet mee uit !!

al vast bedankt ;)

ik wil graag met de coupe de weg op haha duurt al te lang :(
llv

Antwoord:vergrendeling voorstoelen 230CE

Berichtdoor Pietje » 01 jul 2007, 23:25

Hai Ilv,

Het kan veel zijn inderdaad.
1. De vergrendelingen kunnen vuil zijn en daardoor niet meer lekker bewegen.
2. er zit een vacuumslang los
3. er is een vacuumslang lek
4. de vacuumpomp is overleden

1. is makkelijk op te lossen met een beetje schoonmaken en opnieuw invetten met wat olie
2. is te zien als je je stoel loshaalt
3. is lastiger te zien, dat is 'door te meten' met een vacuumtester. Veel garages hebben die wel.
4. wissel je vacuumpomp eens om met die uit je andere stoel en sluit de slangen (die dan los zijn) af met iets en test opnieuw.

Overigens:
je stoelen vergrendelen alléén als je motor loopt en de deuren dicht zijn!
Pietje

Berichtdoor R. Bakker 230CE » 12 jul 2007, 23:04

Halloo,

heel toevallig dit topic. Ik heb gister (op 11-07-2007) mijn auto bij RDW laten keuren en op nederlands kenteken gezet, alles was goed BEHALVE de stoelen. Deze gaan ook niet op slot alleen wist ik niet dat de deuren ook moesten sluiten dus dit zal ik dan nog testen. Maar wat ik gedaan heb om toch nog door de keuring heen te komen heb ik aan de zijkant een bout en een moer in gezet zodat de rugleuning vast zit en hierdoor dus goedgekeurd word. Ik ga nog wel uitzoeken of ik het orginele slot weer aan de praat krijg.

Weet iemand wel of hiervoor nog onderdelen te krijgen zijn?

Groetjes van Rik.
R. Bakker 230CE

Berichtdoor Brijn » 13 jul 2007, 09:03

Noodoplossing bij APK of RWD keuring: tyrap-je eromheen.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 13 jul 2007, 11:05

Dat vinden ze dus niet goed

das is in rotterdam afkeur...zijn ook niet altijd aardige lui nee
MajikSimon

Berichtdoor Brijn » 13 jul 2007, 11:08

Gek, het is mij met mijn W114/250CE toch 7 jaar achterelkaar wél gelukt...
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor MajikSimon » 13 jul 2007, 11:12

ik geloof je wel maar...
Dat komt omdat de apk keurmeesters helaas niet overal zo aardig zijn of slim

zo was de mijne er met geen mogelijkheid van te overtuigen dat de deuren pas vergrendelen als de deur gesloten is.

vaak denken ze ook dat je het wel zal laten repareren door de garage...

succes he
MajikSimon

Berichtdoor R. Bakker 230CE » 13 jul 2007, 18:42

zou je naar Heerenveen moeten, daar hebben ze het bij mij wel goedgekeurd en waarom ook eigenlijk niet want de stoelen kunnen dan niet meer naar voren dus ik zie het probleem niet. maar idd je hebt van die mensen.....
Ik zal morgen kijken of ik het toch op de orginele manier kan laten werken.

gegroet.
R. Bakker 230CE

Berichtdoor Citrobenz » 13 jul 2007, 19:15

Als je de stoel met een bout vastzet is het goedkeur, dan zit hij deugdelijk bevestigd. Zet je hem met een tyrapje vast is dit natuurlijk niet deugdelijk.

Ligt niet aan de vriendelijkheid van de keurmeester, hij moet ook zijn werk goed doen.

groet
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Re: vergrendeling voorstoelen 230CE

Berichtdoor joostdenatris » 01 maart 2011, 21:47

hallo llv,

ik zit met exact hetzelfde! Bij mij zitten de slangetjes naar de stoelen los, is een rotkarwei om bij te komen, maar ik heb begrepen dat je de stoel van voor los moet maken en van achter de bouten ietsje los moet draaien. Dan kan de stoel iets achterover en kun je erbij.
Als ie dan met slangetjes niks doet, is er een lek of een vacuumdoos kapot. Overigens doet de deurvergrendeling het bij mij ook niet. Ben benieuwd wat dat is...
Hoor graag hoe je het gefixt hebt!

groet,
Joost de Natris
joostdenatris

Re: Antwoord:vergrendeling voorstoelen 230CE

Berichtdoor joostdenatris » 01 maart 2011, 21:50

[quote="R. Bakker 230CE"]Halloo,

Maar wat ik gedaan heb om toch nog door de keuring heen te komen heb ik aan de zijkant een bout en een moer in gezet zodat de rugleuning vast zit en hierdoor dus goedgekeurd word. Ik ga nog wel uitzoeken of ik het orginele slot weer aan de praat krijg.

@Rik:
waar draai je dan die bout in Rik? Ik zit met hetzelfde euveltje...
Hoor het graag!

Groet,
Joost
joostdenatris

Berichtdoor Hans230CE » 01 maart 2011, 21:58

Ik vrees dat die account al lang niet meer bestaat, heb hem in ieder geval niet meer gevonden, Joost. We zullen inventief moeten wezen :unsure:
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Trifonius » 12 apr 2011, 20:08

hoi Joost,

Dat je centrale vergrendeling het niet doet is logisch omdat er vacuüm lekt bij je stoelen. Alles hangt met elkaar samen in één vacuümsysteem. Voel / meet je vacuum op de losse slangetjes?

Je kunt beginnen met alle losse slangetjes af te doppen. Ik heb zelf extra gele vacuümblokkers in het systeem gehangen om de circuits (vergrendeling/ airco enz) van elkaar te scheiden. De slangetjes zijn overigens makkelijk weer terug te drukken onder de stoel als je weet wat waar zit. De vacuum balgjes onder stoel kun je soms van een sloper trekken, anders bij de dealer voor ongeveer 30/40 euro geloof ik. Ga vooral niet plakken want dat is een heilloze weg. Vacuümbalgjes vervangen kan alleen door de stoel te verwijderen.

Groetjes,

Kees
Trifonius

Keer terug naar Interieur