Tijd voor nieuwe schokbrekers,......
Mijn W123 was wat zoekerig op de snelweg. Eerst een reaktie-arm vervangen, wat ook echt nodig was, daarna een nieuwe stuurdemper, en de speling uit het stuurhuis gehaald. Dit scheelde al enorm, maar voelde wel dat het toch nog beter kon; dan toch maar nieuwe schokbrekers.
Ik wil geen rotzooi erop dus dan kom je al snel op zoiets als Koni, Sachs, of,......Bilstein,.....
Ik bezoek regelmatig buitenlandse forums, en het viel me op dat zeker de Amerikanen (met hun belabberde wegen) voorkeur hebben voor de Bilsteins.
Maar op een of andere manier is Bilstein in Nederland niet op elke hoek van de straat te krijgen en bovendien schreeuwend duur. In Nederland kon ik ze op zijn voordeligst voor plusminus per 4st. 500,- krijgen; dat viel me toch wel tegen.
Maar leve de sterke Euro; ik heb ze namelijk in Engeland gekocht voor 294,- Euro incl. toesturen !
( motorsportworld.co.uk - sympathiek bedrijf, goede communicatie). Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar dit scheelde toch net effe teveel om ze in Nederland te kopen. Zelf even gemonteerd, en het resultaat mag er zijn!
De Bilstein B4 komt in 2 soorten; de HD (Heavy Duty), en de TC (Touring Class) ook wel Comfort genoemd. Ben voor de Comfort gegaan.
Het verschil is enorm; klein beetje stugger dan mijn vorige dempers (Sachs), hoewel dat te verwaarlozen is; hij rijd nog steeds 'smooth' maar zoveel zekerder/stabieler op de snelweg en B-wegen.
Nou kunnen er natuurlijk 2 dingen zijn; of de Bilsteins zijn erg goed, of de Sachs waren echt op!
Ben benieuwd of er onder jullie meer 'Bilsteiners' zijn!
Gegroet,
Don