[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schokdempers Bilstein B4 uit Engeland : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:38

Schokdempers Bilstein B4 uit Engeland

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Schokdempers Bilstein B4 uit Engeland

Berichtdoor Don » 18 apr 2011, 20:58

Tijd voor nieuwe schokbrekers,......

Mijn W123 was wat zoekerig op de snelweg. Eerst een reaktie-arm vervangen, wat ook echt nodig was, daarna een nieuwe stuurdemper, en de speling uit het stuurhuis gehaald. Dit scheelde al enorm, maar voelde wel dat het toch nog beter kon; dan toch maar nieuwe schokbrekers.

Ik wil geen rotzooi erop dus dan kom je al snel op zoiets als Koni, Sachs, of,......Bilstein,.....
Ik bezoek regelmatig buitenlandse forums, en het viel me op dat zeker de Amerikanen (met hun belabberde wegen) voorkeur hebben voor de Bilsteins.
Maar op een of andere manier is Bilstein in Nederland niet op elke hoek van de straat te krijgen en bovendien schreeuwend duur. In Nederland kon ik ze op zijn voordeligst voor plusminus per 4st. 500,- krijgen; dat viel me toch wel tegen.
Maar leve de sterke Euro; ik heb ze namelijk in Engeland gekocht voor 294,- Euro incl. toesturen !
( motorsportworld.co.uk - sympathiek bedrijf, goede communicatie). Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar dit scheelde toch net effe teveel om ze in Nederland te kopen. Zelf even gemonteerd, en het resultaat mag er zijn!

De Bilstein B4 komt in 2 soorten; de HD (Heavy Duty), en de TC (Touring Class) ook wel Comfort genoemd. Ben voor de Comfort gegaan.
Het verschil is enorm; klein beetje stugger dan mijn vorige dempers (Sachs), hoewel dat te verwaarlozen is; hij rijd nog steeds 'smooth' maar zoveel zekerder/stabieler op de snelweg en B-wegen.

Nou kunnen er natuurlijk 2 dingen zijn; of de Bilsteins zijn erg goed, of de Sachs waren echt op!

Ben benieuwd of er onder jullie meer 'Bilsteiners' zijn!

Gegroet,
Don
Don

Re: Schokdempers Bilstein B4 uit Engeland

Berichtdoor Govert » 18 apr 2011, 21:04

Een jaar of wat geleden mijn originele Saxilent hydro-pneumatische schokbrekers (achter) vervangen door Bilsteins (bij de dealer gehaald). Mocht wel eens na 30 jaar. Voor zal nog wel origineel zijn.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto