[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlicht : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:29

Knipperlicht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knipperlicht

Berichtdoor Hans230E » 20 apr 2011, 23:14

Beste mensen,

Even een vraagje; vandaag merkte ik dat mijn knipperlichten, tankmeter en temperatuurmeter opeens niet meer werken.

Waar moet ik gaan zoeken om dit te herstellen?, zekering??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Betreft 230E 1984

Gr. Hans
Hans230E

Re: Knipperlicht

Berichtdoor Govert » 20 apr 2011, 23:20

Zekering. Controleren door de zekering uit de fitting te halen en te inspecteren.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bogent » 21 apr 2011, 09:34

Kan ook nog een massa probleem zijn, massa punt achter de klokkenwinkel controleren.
Bogent

Berichtdoor Govert » 21 apr 2011, 10:05

Bij een massaprobleem krijgt je of lampjes die aan of uit gaan terwijl je dat niet verwacht of het hele instrumentcluster werkt niet meer (klok, verlichting, lampjes).

Knipperlichten, tankmeter en temperatuurmeter lopen via een zekering en die zekering heeft een grote neiging tot doorbranden, ook bij normaal gebruik van de auto. Heb het nu zelf twee keer meegemaakt en heb het ook regelmatig gezien en gelezen bij en van anderen. Misschien is er sprake van piekstroom in dat circuit waardoor de zekering geleidelijk achteruit gaat.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Automaat: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 21 apr 2011, 10:31

Het kan echt geen kwaad, alle zekeringen eens provisoir te vervangen door nieuwe. Een zekering kan er op het oog nog goed uitzien, maar toch defect zijn
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor Hans230E » 21 apr 2011, 10:50

Lastig, alle zekeringen zien er goed uit.

Weet iemand om welk nummer zekering het gaat?

Ik denk dat het nummer 12 is maar weet het niet zeker.

Gr. Hans
Hans230E

Berichtdoor Hans230E » 21 apr 2011, 11:03

Opgelost.

Blijkt om zekering nummer 12 te gaan, deze ziet er op het oog goed uit.
Toch maar vervangen en nu blijkt alles het weer te doen, merkwaardig dat een zekering op het oog goed is maar niet blijkt te zijn.

Bedankt voor jullie reacties,

Gr. Hans
Hans230E

Berichtdoor Ruud Janssen » 21 apr 2011, 16:50

bij de 280TE was ongeveer hetzelfde aan de hand.
ik heb alle zekeringen vervangen en contactjes ervan opgeschuurd.
Ruud Janssen

Berichtdoor Hans230CE » 21 apr 2011, 22:24

en inspuiten met contactspray ;)
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor fritsje » 21 apr 2011, 23:35

ik heb het ook gehad met me 240D ik heb de pootjes in de zekeringskast wat naar binne gebogen ik kwam erachter door lichtjes de zekeringen te draaien met een vinger j zag dan licht vonken ik had wel de motor lopen toen ik dat deed toen pootjes verbogen contactspray erover en geen last meer vn gehad succes ermee
fritsje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Hans230E » 22 apr 2011, 00:42

Zondag weer even wat te doen op jullie advies; licht scheuren contactpuntjes zekeringhouder eventueel contact-spray en of pootjes licht verbuigen.

Overigens was dit het eerste probleempje na plusminus 20.000 km, tja niet gek zo'n oude trouwe W123 waar ik dagelijks mee naar mijn werk rijdt, toch maar even afkloppen :D voor het geval.

Recentelijk nog even het gemiddelde verbruik gecontroleerd 1 op 9,5 niet slecht, maar met de huidige benzine prijzen word ik hier toch ook niet echt blij van.

Bedankt tot zover.

Gr. Hans
Hans230E

Keer terug naar Techniek