[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
piep (signaal) wanneer motor uit?! : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 04:13

piep (signaal) wanneer motor uit?!

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

piep (signaal) wanneer motor uit?!

Berichtdoor Robbie T. » 19 apr 2011, 18:31

Avond,

Ik hoor sinds kort een duidelijke piep, geen kraakpiep, maar een duidelijk signaal, wanneer ik de motor uitzet en de sleutel uit het contact haal.
Het is niet van vergeten verlichting, radio of iets anders wat mij bekend is. Het is een zachte piep, duidelijk elektronisch, van ongeveer een halve seconde.... Kan ook niet precies vertellen waar t vandaan komt. Lijkt uit of in de buurt van t dashboard te komen, bestuurders zijde....

iemand enig idee wat dat kan zijn?

Grt. Robbie
Robbie T.

Re: piep (signaal) wanneer motor uit?!

Berichtdoor 280E1983 » 19 apr 2011, 19:27

Ik hoor sinds kort ook een piep in die regio, bij mij is het volgens mij iets van de centrale deurvergrendeling. Ik hoor dat ook alleen zodra ik de motor afschakel. Zodra ik dan de deur open doe of dat zwarte dingetje naar beneden druk gaat het geluidje langzaam uit.

Maarja, niet elektronisch.. en toch wilde ik het ff kwijt :P

succes
280E1983
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor 300TD W123 » 19 apr 2011, 21:29

Hallo,

Dit zou goed een beginnend vacuum lekje kunnen zijn. Mijn achterdeur had hetzelfde probleem, een scheurtje in het rubber van de cv. Dit veroorzaakte een haast ondraaglijke piep.
Nu opgelost met een ballon erover en een tyrap.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Robbie T. » 21 apr 2011, 11:57

[quote="300TD W123"]Hallo,

Dit zou goed een beginnend vacuum lekje kunnen zijn.

Ik ben bang dat je gelijk hebt..... na jouw tip ben ik blijkbaar met andere oren gaan luisteren, en nu klinkt 't ineens naar lucht/vacuum geluidjes...
Mmmm, zal toch op onderzoek uit moeten gaan....

Mzzl
Robbie T.

Keer terug naar Interieur