[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Na remmen uitval brandstof en temp meter : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:43

Na remmen uitval brandstof en temp meter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Na remmen uitval brandstof en temp meter

Berichtdoor epetzen » 29 apr 2011, 16:28

Ik heb sinds vandaag het probleem dat zodra ik op de rem trap, de brandstof-meter en de temperatuur-meter uitvallen.
Overigens werken mijn remlichten niet meer bij het intrappen van het rempedaal.

Ik moet het contact in en uitschakelen om weer weer de temperatuur en brandstof meter te laten functioneren.

Kan iemand mij suggesties doen waar dit probleem door veroorzaakt zou kunnen worden.

Alvast bedankt,

Peter
epetzen

Re: Na remmen uitval brandstof en temp meter

Berichtdoor Ronald300D » 29 apr 2011, 17:03

Hoi Peter,
Heel vervelend en heeel herkenbaar ;)
Destijds had ik bij mijn W123, toen een 230E, dat euvel ook soms als ik de richtingaanwijzer gebruikte.
Het is zeer waarschijnlijk een massa probleem.
Nadat ik alle aansluitingen gecontroleerdhad was het uiteindelijk een losse verbinding op mijn intrumentenpaneel.
Achter op de printplaat, ter hoogte van benzinemeter en temperatuurmeter zat bij mij een hoekje los.
Nadat deze vastgemaakt was werkte alles weer prima.
Succes!

Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hannus1986 » 29 apr 2011, 18:38

Hoi Peter,

dit kan inderdaad een massaprobleem zijn. Ik heb het bij mijn 280CE ook gehad. Bij mij was het een zekeringsprobleem.
Check de zekering en vervang deze eventueel allemaal, dit kost niets en daarna deed alles het weer bij mij.
Check ook je massa-aardpunten (bijv vlakbij je koplampen) in de motorruimte. Deze ook goed schoonmaken, opschuren en desnoods wat kopervet eraan.

Succes ermee.

Groet,
Han
Hannus1986

Berichtdoor fritsje » 29 apr 2011, 20:38

kijk of je klem waar de zekering inzit wel strak genoeg zit bij mij maakte hij niet goed contact en ik heb ze iets strakker gebogen en de zekering terug erin en het probleem was over sterkte gr vincent
fritsje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Keer terug naar Techniek