[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Even voorstellen... : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:32

Even voorstellen...

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Even voorstellen...

Berichtdoor robindelange » 27 apr 2011, 12:45

Hallo allemaal!

In dit eerste bericht zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Robin, ben 24, woon in Leiden en ben van plan een W123 station te gaan kopen. Aangezien ik niet meer regelmatige basis een auto kan lenen ben ik sinds een aantal weken op tijd naar een eigen auto. Deze wil ik niet gaan gebruiken voor dagelijks gebruik (ik heb nog een OV-jaarkaart), maar vooral voor plezierritjes, vakanties en spullen vervoeren. Het was daarom duidelijk dat ik een ruime station wilde, en dan bij voorkeur één zonder wegenbelasting. Na veel gezocht te hebben naar oude Volvo's 240 en 740, stuitte ik op de schitterende W123, wat in ieder geval qua schoonheid de betere auto lijkt te zijn.

Hoewel ik naast m'n studie een eigen bedrijfje heb, is m'n budget toch wel beperkt. Hierom ben ik naar auto's op zoek tot 2000,- aanschaf. Het maakt me niet heel veel uit als het plaatwerk van de auto in niet al te beste staat is. Motorische problemen zullen wat moeilijker te verhelpen zijn en zoek daarom een auto die motorisch redelijk goed onderhouden is. Ook moet de onderkant nog hard zijn, aangezien ik al wel heb gezien dat het meeste kluswerk laswerk is.

Vooralsnog heb ik niet heel veel ervaring met het klussen aan auto's. Ik ben echter wel redelijk technisch en bereid veel te leren. Daarbij heb ik bij de vele uren rondkijken op dit forum, al ontdekt dat dit een goede bron van informatie is en ook een plek waar je mogelijk mensen kunt vinden die kunnen helpen.

Van het weekend ben ik bij deze auto gaan kijken, wat ik nu als serieuze kanshebber zie: viewtopic.php?f=21&t=13381

Deze week gaat de auto nog door de APK en hebben we weer contact. Graag zou ik nog wat tips krijgen om nog extra op te letten / mee rekening te houden. Misschien kent iemand de auto ook?

Alvast bedankt! Hopelijk rijd ik binnenkort ook rond in zo'n mooie W123.
robindelange
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor FrankG » 01 mei 2011, 20:11

Hoi Robin,
Enige wat me een beetje dwars zit aan de advertentie, is dat de carrosserie hard is, en veel ander plaat werk rot. Was het altijd maar zo! Nieuw deurtje, spatbordje en rijden maar. Ik vermoed dat er toch rottigheid in de carrosserie zit, dat kan eigenlijk niet anders.

En op zich, voor dat geld hoort dat er ook wel een beetje bij. Zoek een goed adresje voor het laswerk, dat hoeft je de kop niet te kosten.

Maar, ik ken de auto niet, en ik gun je van harte een gelukje, want een harde carrosserie voor 2000 euro, da's een goeie deal. APK zegt niks in deze, denk daar ook aan. Misschien kun je een forumlid vinden dat bereid is mee te gaan kijken.

Succes!
Frank
FrankG

Berichtdoor Roel280€ » 01 mei 2011, 22:35

De advertentie is op zich wel best eerlijk. Dat siert de verkoper!
En even rekenen... Een goede 240TD kost zeker 6 mille... Voor deze wordt 1900 Eur gevraagd... Betekent toch een eigen investering van 4100-4500+ Euro de komende 1-2 jaren om gaten en staal aan te pakken.
Je kunt misschien toch voor een jongere en absoluut roestvrijere Volvo 740GL Estate gaan. Met 2.3i motor onverwoestbaar, bijna roestvrij en zeker zo ruim. Dan betaal je wel meer belasting en peut, maar de auto zelf zal beter zijn. :D
Roel280€

Berichtdoor Leon » 02 mei 2011, 10:29

Idd, als ik naar bovenstaande advertentie kijk dan heb ik het idee dat de auto weggaat omdat er geen geld meer ingestoken kan/wil? worden. Dat zal de koper dus moeten doen. Reken bij een auto van 2000 euro erop dat je er minimaal nog een keer de aanschafprijs aan kwijt bent aan onderhoud en netjes maken.
Leon

Keer terug naar Even voorstellen