[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Werkplaatshandboek/cd in Pools? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 17:11

Werkplaatshandboek/cd in Pools?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Werkplaatshandboek/cd in Pools?

Berichtdoor Laurens123 » 02 mei 2011, 22:25

Hallo Benzers,

Ik heb een vraag. Ik ben al enige tijd op zoek naar een volledig werkplaatshandboek, liefst in Engels. Via torrents heb ik al een volledige service manual van een 300 Turbo Diesel weten te bemachtigen, maar dat is een heel onhandig bestand. Bol.com kan ook een owners workshop manual leveren in het Engels, van Brookland books, komt dat op het zelfde neer als 'het' werkplaatshandboek?

Ik heb wel eens vaker gehoord over een cd die ik op een oude computer in de garage kan installeren. Wie kan ik benaderen voor een kopie daarvan? En in welke taal is dat?

Last but not least ben ik voor een bevriende automonteur in Polen ook op zoek naar een Poolse versie van hetzij het boek, hetzij de CD. Ik acht de kans klein, daar er nog een dikke muur stond toen de W123 van de band rolde...

Wie kan mij helpen?

Groet, Laurens
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Werkplaatshandboek/cd in Pools?

Berichtdoor Jeroen » 03 mei 2011, 04:11

Voor alle Mercedessen bestaan er Amerikaanse, zeer uitgebreidde "Service Manual".

Geen Engels, maar Amerikaans, maar als je een beetje Engels kent, lukt het met het Amerikaans ook wel.

Ik zou het eens proberen op Ebay.com, of wellicht via Mercedes zelf.

De Amerikaanse manuals zijn zeer uitgebreid, of je zou ook kunnen zeggen; service manuals voor dummies. Heel, heel veel foto's, tekeningen etc. Dus ideaal voor amateurs zoals ik!

Voor mijn W123 200 bestaat de complete set uit drie delen, chassis and body volume 1&2 en een separaat service manual voor de motor, in mijn geval de M102.

Om je een beetje idee te geven; ik heb ook de officiele Duitse M102 manual; 231 bladzijden. De Amerikaanse M102 versie is ongeveer vier keer zo dik!!

Succes ermee

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto