door Zozo » 05 mei 2011, 12:10
De schakelaar kan je makkelijk eruit halen, interieur-dekplaat onder het stuur verwijderen, langwerpige meerpolige stekker lostrekken. Rubber hoesje verwijderen uit stuurkolom, met een kort kruisschroevendraaiertje de 2 onderste kontakten van de claxon losschroeven. Dan de twee bovenste schroeven van de multischakelaar verwijderen. Je kan de gehele schakelaar er nu voorzichtig uit manoeuvreren. Heb je geen korte kruiskop, haal dan eerst de 2 bovenste schroeven los, haal de schakelaar ietsnaar boven dan kan je ook met een langere schroevendraaier bij de contacten van de claxon, die kabeltjes zijn nogal kort, dus voorzichtig trekken.
Achter op de schakelaar steekt een lipje uit, wanneer je de richtinaanwijzer doorklikt dan komt dit lipje naar buiten. Het in de pdf van boven beschreven palletje op de stuuras duwt na de bocht dat lipje weer in om de handel te ontgrendelen. 1 van de 2 is waarschijnlijk versleten. Afhankelijk van bouwjaar en model zijn er verschillende schakelaars gebruikt met wat kleine constructieve verschillen maar verder compatible.
De Mercedes Benz Boer heeft de schakelaar nog in back order € 150,- Exclusief.