[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
niveauregeling : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:39

niveauregeling

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor 1111 » 21 apr 2006, 20:38

mercedennis bij mij Benz stond de achterkant nog lager.
Wat bleek het blok dat de hoogte regelt was op een punt van het huis afgebroken.
Nadat ik dit gemaakt had staat ie net zoals bij jou (voor de rep.)maar als ik nu over een hobbel rij bonkt ie aan een kant.

Misschien moet ik hem hoger zetten maar ik kan niet vinden wat die hoogte moet zijn.
Nu is de hoogte met draaiende motor vanaf de grond tot wielkast 66cm weet iemand wat de hoogte moet zijn?

De auto komt bij belading direct omhoog en bij drempels wordt er niets geraakt en bonkt ie ook niet.
1111
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:54
Woonplaats: sondel
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Starchild » 25 apr 2006, 18:35

Mijn auto staat ook op 66 cm.Ik heb geen problemen.Ik neem aan dat dit de juiste hoogte is.De 240D gaat geruisloos over drempels.Geen gebonk of andere vreemde bij geluiden.Ik denk dus dat 66cm goed is.<br><br>Bericht gewijzigd door: starchild, op: 2006/04/25 18:37
Starchild
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Starchild » 02 mei 2006, 19:49

Is het mogelijk om zelf de hhogte af te stellen?
Een maat van mij heeftde auto op 63 cm staan vanaf de grond tot de wielkast rand.Hoe moet je de auto wat hoger afstellen.Dus zo'n 2 cm de lucht in.
Starchild
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Jaap123 » 02 mei 2006, 22:39

Het is vrij eenvoudig om de hoogte in te stellen. Het verbindingsstangetje tussen het regelventiel en de carrosserie is in lengte instelbaar dmv linkse en rechtse schroefdraad. Je hoeft niets te demonteren.
Je moet wel even goed onder de auto kunnen (op de brug is het makkelijkst) en gewoon proberen hoeveel slagen je het stangetje moet verstellen tot je de gewenste hoogte hebt bereikt.
Jaap123
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Starchild » 03 mei 2006, 06:23

Jaap123 bedankt voor de info!! Ik ga vanmiddag gelijk kijken. Ik hoop dat het lukt.
Starchild
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor wil240td » 03 mei 2006, 11:00

He Jaap

Vertel er wel bij dat de motor moet lopen anders anders gaat hij geen kant op :P

grts Wil
B)
wil240td
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Jaap123 » 03 mei 2006, 22:32

Ja dat ga ik niet allemaal opschrijven.
Ik ga ervan uit dat iedereen ook altijd zelf blijft nadenken B)
Jaap123
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Starchild » 08 mei 2006, 17:37

Nu ik zo met de auto bezig ben zie ik dat de linker kant meer naar beneden door zakt (staat) dan rechts.
Links veert ook erg als je er op drukt.Rechts is stugger.Is dan de linker bol stuk??
Starchild
 


Antwoord:niveauregeling

Berichtdoor Jaap123 » 08 mei 2006, 22:09

vanaf deze afstand is het natuurlijk moeilijk om precies vast te stellen of en zo ja wat er precies defect is.
In de praktijk blijkt dat zowel keiharde demping als het ontbreken van demping vaak terug te voeren is op defecte bollen. Er kan natuurlijk ook iets heel anders aan de hand zijn, maar die bollen zijn wel een belangrijke verdachte.
Ik zou overigens altijd beide bollen tegelijk vervangen juist om problemen zoals jij schetst te voorkomen.
Jaap123
 

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten