[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 zoeken en kopen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 20:13

W123 zoeken en kopen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 zoeken en kopen

Berichtdoor Mario tt » 07 mei 2011, 10:26

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en ik ga hopelijk vandaag mijn auto verkopen waarna ik een W123 of W124 wil gaan zoeken. Hebben jullie voor mij nog tips waar te zoeken en/of een betrouwbaar adres? Ik wil niet de hoofdprijs ervoor betalen, ik ben zelf handig en het is maar voor een auto d`r bij. Ik zoek alleen geen rotte auto, nu heb ik wel het een en ander gelezen aan rotte punten aan een Mercedes maar wie weet kunnen jullie me weg wijs maken in deze, voor mij, nieuwe wereld. Ik heb een voorkeur voor een Diesel omdat dat het goedkoopste is. Ik heb voor mijn huidige auto in een Kever gereden dus ik ben qua geluid en prestaties wel iets gewend. En qua roesten ook. Voor mij is het niet echt een super probleem als er iets gedaan moet worden aan roest maar wel als het op plekken zit waarbij de hele auto gestript moet worden of waar het een directe apk afkeur betekend.

Alvast bedankt!
Mario tt
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: W123 zoeken en kopen

Berichtdoor Theredone51 » 07 mei 2011, 10:39

Hallo Mario,

Wat betreft advies bij het kopen van een auto: www.xs4all.nl/~tliet/w123_aankoopadvies ... 060326.rtf
Lees het en doe er je voordeel mee!

Je zegt trouwens dat een diesel het goedkoopste is, maar je mag niet vergeten dat de diesels uit de W123 nu niet echt zuinigheidswonders zijn.. 1 op 11 zijn normale waarden. Als je dan kijkt naar een benzine op gas (bv. een 280E) die rijden vaak 1 op 6. Je hebt dus wat meer LPG nodig, maar kwa prijs scheelt het uiteindelijk niet heel erg veel.

Veel succes met je zoektocht!

Sander
Theredone51

Berichtdoor Mario tt » 07 mei 2011, 11:31

ik ben persoonlijk falikant tegen LPG op oudere auto`s. Ik weet niet of dat bij MB ook terecht is maar ik heb liever of een diesel of een Mercedes en niets anders. Bij mij staat betrouwbaarheid hoog in het vaandel en ik heb daarom twijfels over LPG.
Mario tt
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Hans230CE » 07 mei 2011, 11:41

Vergeet ook niet dat diesels een hogere km-stand hebben dan de benzinewagens, Mario. Nu je weet zelf het beste waarvoor je de wagen gaat gebruiken en hoeveel km je per jaar gaat rijden. En dan kan je je keuze maken.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mario tt » 07 mei 2011, 17:44

Ik heb afgelopen jaar 15000 km gereden met mijn auto, maar ik denk dat het nu de komende jaren rond de 10000km per jaar ligt. Het is echt een hobby auto die ik zoek maar ik zoek geen auto waar heel veel aan moet gebeuren want ik heb geen garage oid.

Benzine / Diesel maakt dan in principe niet uit. Als je een diesel koopt met 250.000km op de klok (voorbeeld) en ik rij er 10 jaar mee dan heb ik 350.000km op de klok. Volgens mij zijn de W123`s dan nog steeds goed?
Mario tt
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Cooper » 07 mei 2011, 17:54

Hoi, ik rijd een W123 met LPG en die heeft 330.000 op de teller, en ik kan je verzekeren die gaat er nog wel een 100.000 bij zetten.
Je moet gewoon om de 5 a 10000 kleppen stellen. heel belangrijk. Wel loopt hij 1 op 6!! Maar ja a 67cent de liter.
Je zou eens bij wielies.nl kunnen kijken.
Die heeft ook regelmatig veel Mercedes staan.
Je moet op de onderzijde van de deuren letten die rotten weg daar lopen waterkanaaltjes voor het water dat langs de raam naar binnen loopt.
die verstoppen en rotten dus weg.
De spatborden zijn ook altijd aan de beurt
ook moet je letten op "mocht je een schuifdak vinden" of daar niks rots zit ook daar lopen via de deurposten waterafvoerkanaaltjes.
Kofferbakklep blijft ook regelmatig vocht staan.
Maar ja we praten over auto,s van 30 jaar.
Het zijn geen nieuwe, je zal er altijd wel werk aan hebben.
Succes...
Cooper

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto