[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor slaat af bij een warme motor LPG & Benzine 280TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:34

Motor slaat af bij een warme motor LPG & Benzine 280TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor slaat af bij een warme motor LPG & Benzine 280TE

Berichtdoor JPP » 14 mei 2011, 17:45

Goedendag allen,

Een klein probleem (denk ik) waar ik niet helemaal uitkom. Het stationair toerental is te laag bij een warme motor...
Het lijkt er op dat dit alleen gebeurt als de motor warmer is dan 80 graden. De auto is een 280TE Automaat uit 1978. Het probleem doet zich voor bij zowel Benzine als LPG.

De motor slaat dus soms gewoon af. Erg onhandig met een automaat!

Kleppen zijn gesteld, nieuwe bougies (BERU) & verdelerkap.

Erg vreemd, heb al een beetje met de toerental stelschroef geprutst, maar dat zorgt er dan weer voor dat het toerental bij een koude motor te hoog is... Iemand suggesties?

Groet JP!
Avatar gebruiker
JPP
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 19 apr 2011, 13:20
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam:
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motor slaat af bij een warme motor LPG & Benzine 280TE

Berichtdoor Zozo » 14 mei 2011, 18:09

Zoals veel motoren uit die periode heeft deze ook een complex vacuum systeem, meestal als het hier lekt (valse lucht) dan krijg je dit soort verschijnselen. Dus als eerste kan je dan eens met lopende motor alles eens goed afspuiten met bv spuitbusje starthulp of remreiniger (als het maar licht ontvlambaar is zelfs toiletspray doet het). Wanneer je een lekage hebt wordt tijdens het spuiten het brandbare materiaal naar binnen gezogen en loopt je toerental omhoog. Sommige slanger onder de luchtfilter en luchtwegerbehuizing zijn moeilijk te bereiken, dus met de luchtfilter er vanaf zie weer een beetje meer waar je spuit. :)
Avatar gebruiker
Zozo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 16 jan 2011, 19:35
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten