[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
motor swap trekstarter->sleutelstarter : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:50

motor swap trekstarter->sleutelstarter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

motor swap trekstarter->sleutelstarter

Berichtdoor Frankie68 » 15 mei 2011, 17:47

mijn 200D is voorzien van een andere motor.
samen met een kennis is het geklaard.Hij heeft de meeste know-how en heeft het meeste gedaan natuurlijk..
situatie:

trekstartmotor (1977)eruit en een sleutelstarter (1979)eerste type erin..
beiden van een 200D , beiden oud gloeisysteem..

het enige verschil qua carroserie was het gat van het gaspedaal maar dat is opgelost.dit functioneert nu
100%

wat nu volgt is het start/stop/gloei sysyeem..

Het sleutelstart mechanisme wordt ook omgezet maar hoe zit het met de bekabeling enzo?
de kabeltros van de sleutel-200d heb ik gezien gistermiddag en mijn gedachte is dat we alleen het deel van
het starten/stoppen nodig hebben+ de relais..en natuurlijk het vacuum gedeelte voor het stoppen.
het overige vaccum is niet nodig omdat de 1977-er geen slotvergrendeling heeft en ook geen afstelling van de koplampen

Mijn vraag is :

er is een site voor een uitleg en info hoe alles loopt?Het is toch niet de eerste keer dat dit wordt gedaan neem ik aan? ik heb het werkplaatshandboek en die Duitse cd-rom werkstatt-information
maar er staat niet echt veel info in..
vooral de kleuren van de kabels is erg gewenst..want er zitten bijv 5 bruine kabels

of iemand hier met info?

dank :) dank
Frankie68

Re: motor swap trekstarter->sleutelstarter

Berichtdoor Govert » 15 mei 2011, 22:28

Op de Werkplaats CD staat in 15-505 wel wat schema's, inclusief kleuren van de draden.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek