Dag 123-ers,
vanochtend startte mijn Benz niet. Ik was hoogstverbaasd en erg teleurgesteld, want dit is me pas een keer eerder overkomen en toen was het het startrelais (ergens eind 2002). Ook ditmaal hoorde ik het de brandstofpomp niet aanslaan toen ik de sleutel omdraaide in het contact, dus vreesde ik voor een herhaling van ztten. De wegenwacht heeft me ook deze keer weer prima geholpen met een nood-oplossing, maar er moet natuurlijk iets definitiefs aan gedaan worden. Hij suggereerde dat het realis misschien geopend kon worden en dat ik dan kon zien of er een los, danwel een gecorrodeerd contact te vinden is, maar voordat ik aan zoiets begin wil ik eerst advies van de ervaringsdeskundigen. Is het aan te raden deze operatie uit te voeren of kan ik beter op zoek naar een nieuw relais (ik vond het de vorige keer een prijzige reparatie)? Als er nog andere ideeen zijn hoor ik ze uiteraard graag.
Overigens: is het normaal dat die dingen er opeens mee ophouden, of moet er sprake zijn van een storing die dat relais kapot maakt? Kan het zijn dat het weer er mee van doen heeft?
Vriendelijk dank voor je reacties,
Greccehus1