Hydrauliek-olie verkleurd relatief snel. De filter dient voornamelijk om grotere (en dus schadelijkere partikels tegen te gaan). Mocht je brokjes zien in je olie, dan ben je te laat, maar een kleurke, nee want dan zou je motorolie ook moeten vervangen als het verkleurd.
Juist doordat het een systeem is dat vooral druk opbouwd en geen grote debieten rondpompt, is het vervuilingsongevoeliger.
Regelmatig filter vervangen (waar zit die ergens, dan kan ik dat ook eens doen
) zal al veel vervuiling weghouden. En ook de vuiligheid uit voorraadtankje halen zal al veel uitmaken.
Zijn er ook hydraulische dempers? Ik dacht dat de veerbollen die dempingsfunctie hadden?
Welk type pomp is dit eigenlijk? Als het een plunjerpomp is dan is vervuiling wel erg, tandwielpomp is dan weer ongevoeliger voor vervuiling (en maalt ze fijner).
Tim ik gebruik je topic ook beetje om meer te leren over het systeem, ik hoop dat je dat niet te erg vindt.