Beste mensen,
Ik blaas een oude discussie weer wat nieuw leven in, omdat ik in de oude discussie niet echt een bevredigende oplossing heb gelezen.
Heb in 9 jaar 185.000 km op LPG gereden in een 250 uit 1978. Is ingebouwd door Jan Huisjes / firma Agit in Rijssen. In één woord probleemloos. Nu wil ik in m'n nieuwe 250 (ook uit 1978) opnieuw LPG laten inbouwen. Om ruimte te sparen en de gewichtsverdeling goed te houden wil ik de originele benzinetank verwijderen en op de vrijkomende plek een 100 liter tank laten monteren.
Is er iemand die hier een GOEDE oplossing voor heeft? Met alle respect voor ieders keuze, ik wil niet een Altotankje dat in de koffer moet worden gevuld of iets dergelijks.
De firma Wouda uit Wormerveer adverteert met speciale op maat gemaakte benzinetanks voor de W123, maar men wil daar niet een losse tank verkopen, alleen maar een complete installatie inbouwen. Da's voor iemand die 300 meter van de oostelijke rijksgrens woont geen goede oplossing. Ik wil graag in de buurt terecht kunnen voor onderhoud of storing.
Is er iemand die weet waar deze tanks verkrijgbaar zijn, of is het een exclusief product van firma Wouda?
Ons medeclublid Jaap 230 heeft me ooit enkele foto's van een speciale benzinetank gemaild. Deze tank werd via de originele vulopening gevuld en had een holle zijde, waarin precies de ronding van de LPG tank paste. De maten zouden volgen, maar Jaap 230 lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Weet iemand waar dit soort tanks te koop zijn? Of heeft iemand een tekening met maten, dan laat ik zo'n tank maken.
Ook andere GOEDE oplossingen zijn welkom.
Ben benieuwd naar reacties.
Groet, Huub