[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Becker ontvangst probleem : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 08:26

Becker ontvangst probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Becker ontvangst probleem

Berichtdoor Betsie » 18 mei 2011, 15:52

Beste forumleden,

ik heb wellicht iets bijzonders want ik heb het hier niet kunnen vinden.
Het is namelijk ineens zo dat zodra ik afstem op een radiozender het geluid na 1-2 seconden wegvalt om vervolgens na een x aantal seconden weer terug te komen en daarna weer vrolijk weg te vallen. Dit komt voor bij alle zenders. Als ik het goed gezien heb is het een Becker Europa 598.

Herkent iemand dit euvel en is er iets aan te doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

PS het eerste jaar heeft hij het prima gedaan.
Betsie

Re: Becker ontvangst probleem

Berichtdoor Brijn » 18 mei 2011, 16:19

Tenzij je helderziend electronicus bent is daar op afstand weinig van te zeggen. Ik heb mijn "Nadelstreifen" becker van mijn W114 ooit laten repareren door http://www.koenigs-klassik.de/body_index.html . Ik was nogal gehecht aan dat apparaat.... Daar was ik erg tevreden over. Voor jouw Becker vraag ik me af of het economisch verantwoord is, dit type wordt nog redelijk vaak aangeboden op eBay en marktplaats e.d. voor schappelijke prijzen. Overigens zijn dit soort storingen wel te verwachten bij 30 jaar oude elektronica (elco's zijn aan het eind van hun levensduur), dus alles wat je tweedehands koopt kan zomaar een dergelijke storing gaan vertonen als jij hem net hebt ingebouwd.

Suc6 Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor murphy230e » 18 mei 2011, 17:15

het wegvallen kan ook door slechte antenne aansluiting zijn, dit heuvel heb ik zelf ook gehad.

kijk of de aansluiting nog goed is / en controleer ook of de antenne niet door gerot of verroest :ohmy: van ondere.

groet murphy230e
murphy230e

Berichtdoor Betsie » 18 mei 2011, 20:27

Bedankt voor de tips Bert en murphy230e.

Ik zal de conditie van de antenne binnenkort eens checken.
Anders is een andere exemplaar de meest simpele oplossing.

Groeten,

Ronald
Betsie

Keer terug naar Techniek