Inderdaad die Paul uit Son & Breugel. Volgend weekend gaat de LPG ingreep gebeuren.
Afgelopen weekend aardig wat KM's gemaakt. Die benzineprijzen bij de pomp wordt je niet vrolijk van.
Inmiddels eea uitgerekend. Bij circa 10k moet ik de inbouwkosten hebben terugverdiend. Dat zou voor mij binnen 1,5 jaar zijn. Alleen de meningen over het verslijten van kleppen als gevolg van LPG zijn nogal verdeeld. Er lijkt een wat groter kamp die zijn die zegt dat als je maar zorgt voor regulier onderhoud (waarbij ook de kleppen wordt gesteld) er geen bovenmatig slijtage zal optreden. Dat is zeker mijn bedoeling met deze 230C (tis echt een plaatje namelijk
). Kan me ook wel voorstellen dat er oldtimerrijders zijn die enkel vanuit kostenoverweging LPG inbouwen en vervolgens te weinig aandacht besteden aan onderhoud. Waardoor het autorijden op de langere termijn onder de streep alsnog een dure grap wordt.
Ik ga denk voor zo'n ringtank en een thuiskomertje aan binnenkant/zijkant die netjes wordt weggewerkt. Zo hoop ik maximale kofferruimte over te houden. Daarnaast vindt ik het optisch niet bepaald mooi om zo'n cilindertank in je kofferbak te hebben, ookal heb ik een coupe. Ik zal wel wat moeten inleveren op actieradius, zo'n 64L ringtank wordt begreep ik maar voor 80% gevuld, dus zo'n 50 liter. Hier zou je dan tussen de 350 en 400 km moeten kunnen halen.
Hoop wel dat het rijgedrag door de zwaarte van de LPG installatie niet te veel wordt beïnvloedt. Dat wordt even afwachten.....
groetjes
Jeroen