MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:36

Kofferperikelen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kofferperikelen

Berichtdoor Jakob » 29 maart 2010, 23:54

De centrale vergrendeling van m'n Benz werkt overal, behalve aan mn koffer...
Zit er trouwens verlichting in de koffer normaal gezien? Zoja, dan doet die het ook niet (of waarvoor dient de duwschakelaar dan?)

Dank :)
Jakob

Re:Kofferperikelen

Berichtdoor Jakob » 30 maart 2010, 00:32

Oja, ik heb natuurlijk het lampje van de kofferbakverlichting al nagekeken en er een ander ingestoken, zonder resultaat. :(

Ga moeten beginnen uitmeten denk ik.
Jakob

Re:Kofferperikelen

Berichtdoor Jakob » 30 maart 2010, 21:33

Vandaag alle zekeringen vervangen, die zagen er nog de originele uit. Het lampje in de koffer werkt terug! :)

Nu nog de centrale vergrendeling proberen te herstellen.
Jakob

Re: Kofferperikelen

Berichtdoor Jakob » 23 mei 2011, 08:53

De wagen staat bijna volledig in orde en naast de carrosserie zijn intussen ook het stuurhuis gesteld en rubbers van de -inrichting vervangen, de servo-olie en filter vernieuwd, speling op het gaspedaal weggewerkt, die dekselse vastgeoxideerde antenne vervangen, motor geflushed, kleppen gesteld, het schuifdak hersteld enzovoort.

Enkel de sigarettenaansteker werkt nog niet (moet nieuwe in), heb ik nog geen permanente plus naar mijn radio getrokken en... werkt mijn centrale vergrendeling nog steeds niet op de koffer. Ik heb al vanalles gelezen dat er lekkages in het systeem kunnen zijn maar dan valt toch alles uit? Of vergis ik me?
Jakob

Berichtdoor Jos230ce » 23 mei 2011, 09:52

Hallo jacob,

Wat heb je allemaal gedaan om de speling op het gaspedaal kwijt te raken.
Zelf heb ik ook speling op het gaspedaal en je kunt zien dat waar het stangenstelsel bij het schutbord zit dat daar ook die speling zit.
Ik hoor graag van je.

Wat de sluiting van de achterklep betreft kun je het beste de slangetjes die daar heen gaan afblinden en dan controleren of de rest wel blijft werken.
Bij mij bleek de centrale deurvergrendeling ook niet meer te werken en na na wat zoeken bleek dat het probleem bij de benzineklep zat. Gescheurd rubbertje.
Nu werkt alles al weer heel lang perfect.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor Jakob » 23 mei 2011, 18:04

Ok bedankt, ik kijk het even na! :)
De speling op het pedaal is aangepakt door m'n garagist. Mijn wagen is er nu binnen om het schuifdak te herstellen en de steenvanger te rechten, morgen is hij normaal gezien klaar. Ik vraag het gelijk eens voor je.
Jakob

Berichtdoor Jos230ce » 16 jun 2011, 08:42

Jacob,

Weet je al hoe de garagist de speling in het stangenstelsel van de gaspedaal heeft opgelost?

Groet, Jos
Jos230ce

Keer terug naar Techniek