door adriaan300tdt » 23 mei 2011, 15:39
Ik heb dit ook zelf gedaan. Een keer de komplete kogels vervangen, en een keer alleen de rubbers, dit laatste is veel eenvoudiger.
Je hebt een stuurkogeltrekker nodig, verders niet zoveel bijzonders.
Eerst voorwiel en remklauw er af.
Daarna de stuurstang kogel loshalen en de bovenste fuseekogel los.
De remschijf/voorwielnaaf kunnen blijven zitten.
Daarna de onderste fuseekogel losmaken.
Dan de oude rubbers met borgveertjes weghalen.
Kogel schoonmaken en nieuw vet eraan doen, vet er zoveel mogelijk in proberen te krijgen door kogel te draaien.
Dan de nieuwe rubbers erop, en de borgringen eromheen. Ik kreeg dit met de hand en een schroevendraaier voor elkaar.
Dan alles weer terugbouwen, nieuwe rubber moet een stuk in elkaar gedrukt worden, dit gaat best zwaar, ik had er een potkrikje onder gezet en zo de fusee arm omhoog geduwd, totdat de moer er op gaat.
Succes.