Wel Hans, dat valt heel goed mee die temperatuur. Op de autosnelweg werd de 280E het warmst en dat was zo'n 95° aan 100km/u bij dit zomerse weer. Eenmaal weer op de gewone wegen aan 70km/h bleef het bij 85-90°. Alles in orde dus! Toch maar goed dat ik die radiator heb vervangen Hé..
Nu over de sleurhut, het verhaal gaat alsvolgt: wij gingen al jaren op vakantie met de camper van mijn schoonouders. Allemaal nieuw en tof en geweldig, maar die 2 kleine mensjes hebben een camper met dus een klein bed achterin. Hierdoor werd ik op vakantie na zo'n 3 Ã 4 dagen nogal moeilijk door het slechte slapen. Wij bleven ook steeds op camping omdat dat het tofst is voor onze zoon, en die camper heeft geen voortent. Het werd dus tijd om op zoek te gaan naar eigen materiaal.
Nu wilden we graag iets retro, want daar vallen we hier echt wel voor. Dus beginnen zoeken naar oudere caravans tussen '70 en '90. Dat viel echt tegen, als je al 1tje vond die betaalbaar was (sommige mensen denken oude caravan = goud) dan was die in slechte staat.
Veelbelovende foto's op het internet en dan kom je daar: buitenzijde mooi mooi en dan doe je die deur open ... een kiekenstal!
We hadden de moed bijna opgegeven toen we een Tabbert van '78 vonden in Gent. Nu dat is wel een eindje rijden maar goed, onze laatste hoop bijmekaar geraapt en naar Gent. En wat een prachtexemplaar vonden we daar!! Buitenzijde hier en daar een tikje, maar algemeen mooi. Interieur nog volledig origineel en in goede staat. Alles werkte nog, geen muffe geur, en dat voor minder dan een maandloon!!
Sindsdien zijn we echte caravanners geworden. Heb onlangs alle flexibele gasleidingen vervangen, nieuwe ontspanner opgezet, elektro gerenoveerd, nieuwe waterpompjes geplaatst, uiteraard nieuwe banden erop en de lagers ingevet en afgesteld alsook de rem.
En zo'n Tabbert hangt rotsvast achter de Benz! Zijwind of eender wat, die ligt echt vast op de baan!
Manman wat een verhaal, ik had een boek kunnen schrijven!!
Nog wat foto's:
De bijhorende kattenstaarten in de deuropening:
Het '70 interieur!
De hippe badkamer
<br><br>Post edited by: The White Rider, at: 2010/05/23 10:06