[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
V-snaren vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:39

V-snaren vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

V-snaren vervangen

Berichtdoor Raytheman » 29 mei 2011, 11:43

Inmiddels heb ik de 200D (615 motor) voorzien van nieuwe levenssappen, olie- lucht- en brandstof filters. Ook het klepdekselpakking vervangen. Die zat er vééééél te strak op waardoor de olie er aan alle kanten uitsijpelde. Nu is hij mooi droog.
Nu had ik ook 2 nieuwe snaren gehaald[ 1 voor de stuurbekrachtiging en 1 voor de dynamo.
Klopt het dat ik sosieso eerst de stuurbekrachtigingssnaar er eerst af moet halen voordat ik überhaupt bij de dynamosnaar kom? En heeft iemand misschien een schetsje/beschrijving hoe deze stuurbekrachtigingssnaar te vervangen?
Bij voorbaat dank!
MvG,
Ray
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Avatar gebruiker
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 386
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: V-snaren vervangen

Berichtdoor Maikel » 29 mei 2011, 12:10

goeie vraag Ray, ik vraag me hetzelfde af.
Ik heb even in het handboek gekeken maar kan er weinig over vinden. Als de fan er niet aan zat wat het geen probleem, ik zoek nog even verder.
Bij de m102 (kwam ik laatst pas achter) hoeft het kleppendeksel maar met 19 NM vast gedraaid worden !!! dat is echt weinig. Ik had hetzelfde , nu is ie mooi droog.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Avatar gebruiker
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1915
Geregistreerd: 06 sep 2009, 20:49
Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: V-snaren vervangen

Berichtdoor Raytheman » 29 mei 2011, 16:32

Na een poosje rommelen heb ik het ontdekt;
je moet eerst boven op de stuurbekrachtegings-pomp een bout losdraaien (maat 13) dan ontspant de snaar zich.
Ook de andere 3 bouten een beetje lossen (ook maat 13)
Hetzelfde doe je bij de dynamo. Ook de bouten waar de dynamo zelf mee vast zit (maat 17) lossen.
Dan haal je de beide snaren er zo af.
Het spannen van de snaren doe je door de bouten (13) weer aan te draaien; stuk makkelijker dan met een koevoet op spanning houden en dan snel vastdraaien..
Viel best mee achteraf :D
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Avatar gebruiker
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 386
Geregistreerd: 05 sep 2010, 22:21
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten

cron