MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:59

Weer op benzine na 3 jaar alleen LPG

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Weer op benzine na 3 jaar alleen LPG

Berichtdoor Bartus » 02 jun 2011, 09:13

Deze zomer wil ik met de Benz op pad naar het buitenland, en dan moet hij wel (vind ik) op benzine lopen. Op dit moment heeft hij zo'n drie jaar alleen op LPG gelopen, van de vorige eigenaar kreeg ik te horen dat in ieder geval de rubbers e.d. van de carburateur uitgedroogd zouden zijn. Maar wat zou ik allemaal moeten langslopen/vervangen/schoonmaken voordat ik veilig naar benzine kan schakelen? En gaat hij sowieso lopen op het restje hele oude benzine dat nu in de tank zit?
Bartus

Re: Weer op benzine na 3 jaar alleen LPG

Berichtdoor MajikSimon » 02 jun 2011, 13:56

Misschien start hij wel net hij wel op het restje benzine maar ik zou voor de startpogingen op benzine er 5-10l verse benzine bij doen. Met een jerrycan. Als de rubbers van de carb slecht zijn: daar waren revisie setjes voor. Stonden tijdje terug ook op ebay. Met name het 'grote 4-kante rubberen blok' bij de carb gaat vaak scheuren. Heb geprobeerd destijds alles bij de dealer te kopen maar die vond het allemaal maar lastig en bestelde verkeerde pakkingen/zaken. Dat zal per dealer verschillen, ongetwijfeld zijn er ook zeer goede.
Sowieso mag ie niet lekken bij het rubberen blok, trekt valse lucht aan en als je LPG erbij komt in luchtfilter zoals meestal kan ie daar ook weer LPG lekken. Check ook hoeveel rode ATF er in de carb zit; zonodig bijvullen.
Voor het starten op benzine met het contact aan het gaspedaal 2 a 3 keer helemaal doorduwen en dan proberen.

Er kan vanalles en nogwat lekken aan benzine slangen maar dat zie je snel genoeg.
Als ik jou was zou ik die wel ook zsm vervangen als ze oud/poreus zijn. Ze verteren echt. Let op de diameters en klemmetjes; daar kun je lang mee lopen kloten beter meteen in 1 x de juiste halen. Verder zou ik eerst maar eens proberen hoe ie loopt op (verse) benzine.En aan de hand daarvan kijken hoe en wat verder.
Succes!
MajikSimon

Keer terug naar Techniek