Of het handig is geen idee maar onder de noemer van waarom ook niet hierbij een kleine uitleg hoe de thermostaat te vervangen bij een M110 motor.
De thermostaat bevind zich achter de radiator aan het einde van de dikke slag die aangesloten zit in de hoek van de radiator rechts.
vlak achter de snaar zit hij.
Gebruik dop 10 met een verlengstuk op de ratel om de 3 bouten los te draaien.
De onderste is een lastige omdat de snaar er boven zit. Maar je kan de ratel er achterlangs over de bout 10 heen zetten en dan duw je de snaar opzij tot de ratel er rechtboven staat. Die druk kan de snaar met gemak hebben.
Zie hier op lokatie liggende bouten. Er is er dus 1 die langer is dan de andere 2.
eenmaal de bouten verwijdert te hebben kan je het geheel aan de slang omhoog trekken.
Let wel dat er nogal wat koelwater uit komt dus zet er een bak onder !
Schroef de klem los van de slang zodat je de kop/huis van de thermostaat er af kan trekken.
Dan houd je dit over:
Voor het gemak en als hobbist wat meer tijd gestoken en het huis/kop goed schoon gemaakt en resten van het rubber etc goed verwijdert.
Een schone kop/huis en de nieuwe thermostaat.
Het nieuwe rubber weer om de thermostaat en het geheel weer terug plaatsen zoals het er uit kwam.
Vast is vast dus niet te hard let wel dat het nieuwe rubber wat tegenwerkt.
Vergeet niet het weg gelopen koelwater bij te vullen.!
iemand nog wat aan te vullen of tips?
Voila.