door MarceldB » 14 mei 2006, 17:17
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn klepspeling is inderdaad in orde. Daar kan het niet aan liggen. Tenzij een iets ruimere klepspeling met LPG een backfire kan voorkomen?
Ik heb net een paar weken geleden de rubber ringen van de injectoren vervangen, zeg maar tussen twee backfires in. Die oude ringen waren keihard.
Ik kan inderdaad eens naar het vacuumgebeuren kijken. Op zich werken de vacuum dingen goed (CV, Airco, koplamphoogte enz.).
De auto start altijd op benzine, dus rijdt ook regelmatig daarop. Weliswaar een kort stukje, maar toch genoeg lijkt me om hem niet droog te laten staan.
Ik denk trouwens te weten waar het probleem vandaan komt. De benzinetank is niet meer zo heel vol meer. Ik heb, toen ik hem net had, ook last gehad van dat overslaan. Toen heb ik nog de brandstofpomp en filter vervangen, die net een jaar oud waren, maar pas toen ik weer getankt had, was het overslaan weg. Het overslaan gebeurt ook voornamelijk in bochten.
Ik vermoed dat er water in de tank zit. Ik denk dat ik de tank maar eens helemaal leeg laat lopen en wellicht ontroesten.