Een automaat met stuurbediening is bijzonder, maar had destijds geen meerprijs. Jammer dat je het niet vaak ziet, maar toentertijd was het waarschijnlijk hipper om juist een automaat met tunnelschakeling te nemen?
Overigens valt het met deze auto inderdaad wel mee: automaat, electrische antenne, achterruitverwarming, rubbermatten, slot op dashboardkastje, metallic lak, MB-tex bekleding, orthopedische stoel(en?), en aan de vacuümslangen te zien ook centrale deurvergrendeling. Stuurbekrachtiging en een rechterbuitenspiegel waren volgens mij in 1982 al standaard.
Bedenk overigens ook dat veel auto's met weinig kilometers bijvoorbeeld van oude mensen geweest zijn: nog eenmaal konden ze een nieuwe wagen aanschaffen en tjonge, een Mercedes-Benz, dat was wat. Maar ook nog veel opties erbij kiezen maakte de al prijzige W123 nog veel duurder...
(en: waarom een tempomat als je toch alleen maar kleine stukjes rijdt, waarom een schuifdak als je toch een permanentje hebt, waarom een rechterbuitenspiegel als je toch je hoofd al niet meer zo goed kunt draaien
)