[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat te doen? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 14:26

Wat te doen?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wat te doen?

Berichtdoor Theo Maasen » 14 mei 2006, 23:41

Ik heb mijn carburateur schoon gemaakt. Tijdens het schoonmaken heb ik bij de aansluiting op het aansluitrubber een stukje plastik papiertje gelegd te voorkoming van vuil tijdens schoonmaken. Dit heb ik met mijn stomme kop er niet uit gehaald en alles aangesloten. Motor start niet meer en vervolgens kwam ik er achter dat het papiertje er nog uit moet halen. Dit zat er niet meer in en ben bang het in de motor gezogen is. Wat moet ik doen? Godver........
Theo Maasen

Antwoord:Wat te doen?

Berichtdoor MarceldB » 15 mei 2006, 00:02

Alstie je motor is ingezogen lijkt het mij dat die toch moet starten. Zit die niet net wat die dieper dan de carb?

PS.: wat je in ieder geval niet moet doen is vloeken, dat helpt zeker niet
MarceldB

Berichtdoor jodehelle » 15 mei 2006, 00:17

ik denk dat je papiertje in de aansluiting zit
jodehelle

Berichtdoor jcruit » 15 mei 2006, 09:03

Haal je inlaatspruitstuk los, waarschijnlijk blokeert ie ergens halverwege de luchttoevoer. Ander was ie echt wel aangeslagen!

Komt best goed denk ik, zo'n papiertje richt heus geen schade aan.
jcruit

Berichtdoor Theo Maasen » 15 mei 2006, 12:55

Bedankt voor de geruststelling! Ik heb hem weten te starten en ga morgen naar Harry Puite zodat hij me kan helpen om hem verder af te stellen.
Remco
Theo Maasen

Berichtdoor jcruit » 15 mei 2006, 15:20

Heb je het papiertje er wel uit gekregen??? Ik zou er zeker niet onnodig mee gaan rijden... Probeer eerst uit te zoeken waar dat papiertje is gebleven!
jcruit

Berichtdoor Lode » 15 mei 2006, 19:36

Ik heb geen Mercedes ervaring op ditgebeid en wil je geen onnodige angst aanjagen. Maar een paar jaar geleden brak in mijn toenmalige Alfa 156 een gietrandje van het kunstof inlaatspruitstuk los. Welke rit dat gietstukje gemaakt heeft weet ik niet maar het gevolg was groot. In- en uitlaatklep van 1 cylinder volledig naar de maan en volledige cylinderkoprevisie nodig.
Dus ik zou je adviseren niet te rijden zonder dat je het papiertje gevonden hebt.
Lode

Berichtdoor zilver101 » 15 mei 2006, 20:33

Laten we elkaar niet gek maken.
Als een stukje papier in de cilinders terecht komt zal het verbranden en door de uitlaat verdwijnen.
Het is anders als het een prop papier is deze kan het inlaatspruitstuk verstoppen of tussen een klep komen waardoor deze kan verbranden.
Suc6 Zilver
zilver101

Berichtdoor Weizengelb » 16 mei 2006, 08:35

inderdaad, we praten hier tenslotte wel over een Mercedes
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Theo Maasen » 16 mei 2006, 16:04

Het was een klein stukje foam en echt heel zacht van aard. Nu ik van veel mensen het zelfde gehoord te hebben ben ik minder bang dat het echt schade heeft toegebracht. Het is niet echt slim van me maar goed ik kom net om de hoek kijken! Ik ga er binnenkort gas in laten bouwen en moet alleen zorgen dat hij nog doed wordt afgesteld. Kijk wel mee met HArry en probeer het van hem te leren. Nogmaals bedanky voor de reactie's iedereen!
Remco
Theo Maasen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto