[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
trekhaaktips? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:34

trekhaaktips?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

trekhaaktips?

Berichtdoor Raytheman » 28 mei 2011, 21:00

Vandaag heb ik de bestelde bosaltrekhaak binnengekregen. Even voor de beeldvorming: klopt het dat de kleine schuine delen in de kofferbak gaan en de lange stangen onder de auto? heb even een plaatje geleend van Toontje -waarvoor dank- :D
Nog tips iemand voor het bevestigen?
BvD,
Ray
Bijlagen
trekhaak.jpg
Die Schwaben bauen die besten Auto's der Welt
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: trekhaaktips?

Berichtdoor Fritske » 28 mei 2011, 21:21

Klopt helemaal, ik had trouwens die glansverzinkte onderdeeltjes niet nodig voor mijn trekhaak, is geloof ik voor een nieuwer type bumper.
Voordat ik ze gemonteerd had, had ik ook nog eens alle onderdelen een extra laklaag gegeven, en na montage de onderkant van de auto op die plaatsen waar ik gewerkt had, in de tectly ofzoiets gezet.

Groeten fritske
Fritske

Bosal trekhaak bevestigen

Berichtdoor Raytheman » 09 jun 2011, 19:02

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de trekhaak bevestigd. Ben er al met al ongeveer 6 uur mee bezig geweest.
Zo is hoe ik het heb gedaan:
Eerst de lange delen onder de auto gemonteerd met slechts de 2 bouten die in de gaten van de stabilisatiestang komen.
Het lange eind even tijdelijk ondersteund. Dan vanaf de onderkant met een haakse boormachine en boortje 6mm het enige gat geboord waar ik bij kon. Daarna dit gat vanuit de koffebak opgeboord met 10mm. Eenmaal 1 bout door en door geplaatst is het mogelijk de andere 2 gaten vanuit de kofferbak te boren. Ook weer eerst voorboren met 6mm en daarna met 10mm ruimer maken. Zo ook de andere kant. Daarna de gaten voor de 4 bouten naar 'buiten' boren en de trekhaak zelf monteren. Om de bumper te monteren kan je het beste het rubber er geheel aftrekken. Met weer monteren het rubber vanbinnen inspuiten met iets glads (siliconen?) en je schuift hem er zo weer op. Het viel mij alles mee.
Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel!
Groetjes,
Ray
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Y Nieuwhof » 09 jun 2011, 20:09

hoi ik heb en vraagje wat betaalde jij voor zo n mooie trekhaak waarom moet dat rubber er omweg van de bumper grt y nieuwhof
Y Nieuwhof
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Raytheman » 09 jun 2011, 20:34

Inclusief onder rembours verzenden (15 euro) betaalde ik 205 euro bij voordeelparts.nl
Had hem in 2 dagen in huis. Het rubber moet van de bumper af omdat de originele bumpersteunen niet meer worden gebruikt. Je bumper wordt dus aan de trekhaak vastgemaakt. Je moet dus de originele bumpersteunen van je bumper afhalen en de moeren draaien mee. Om er achter te komen moet je dus het rubber loshalen om de bout tegen te kunnen houden.
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Raytheman » 12 jun 2011, 12:25

Even een toevoeging. De kleine delen (D op de foto) had ik wel degelijk nodig. Namelijk om de hoogte van de bumper te stellen. Het worden als het ware verlengstukjes van de uitstekende delen van de grote drager (C)

Overigens lastig dat ik mijn post niet kan editten ( wil de tips wel compleet houden :) ) en nu het topic weer automatisch omhoog breng. Dat is niet mijn bedoeling
Bijlagen
trekhaak.jpg
Raytheman
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek