Gelukt,
Vandaag kleppen gesteld van mijn 280CE op LPG. Uit alle informatie over de mate van speling heb ik gekozen voor 0,10 voor de inlaatkleppen en 0,25 voor de uitlaatkleppen dat zou 0,20 moeten zijn maar ik las ergens dat voor de m110 het 0,05 meer moet zijn.Daarbij las ik ook nog dat met het op gas rijden de uitlaatkleppen het meest te lijden hebben en dat die daarom wel wat ruimer mogen staan.
Of bovenstaande klopt hoor ik graag?
De wagen rijdt een stuk beter, reageert beter op het gas.Het stationair toerental was ook meteen een stuk hoger, met het schroefje op de verdamper lager gezet.
De uitlaatkleppen stonden allemaal veel te krap en de inlaatkleppen was een zootje.En de klus was toch nog moeilijk omdat bij twee moeren al een hoekje was afgesleten heel lastig om grip te krijgen ik ben nog een hele goeie steeksleutel 17 gaan kopen en het is gelukt maar die twee moeren worden in de toekomst wel een probleem. Ach ja zo leer je je auto kennen.
Ik vind alleen dat hij nu meer kleppengeluid laat horen als eerst, en naar ik mij herinner, van mijn vorige m110 ,kan het veel stiller. Ik heb het idee dat het van de kant van de inlaatkleppen komt.
Kan dit?
En staan ze dan misschien toch te krap met die 0,10?
Nou ja morgen een nieuw luchtfilter erin. Ik koop trouwens alles bij de dealer, zo´n chique Mercedes garage hier in Leiden.Hij geeft 10 tot 15 procent korting voor oldtimerbezitters en ik betaalde 32 euro voor zo´n mooie dop voor het kleppenstellen.
Is het zo dat de onderdelen en filters en olie e.d. van Mercedes beter zijn of kan ik net zo goed merkloos spul kopen en waar koop ik het dan?
Blij met elk commentaar van jullie en dit forum is een goudmijn van informatie.
groeten van Peter-Paul