Mijn 280CE op gas start na 4 sekonden doorstarten best goed dus.Maar soms wil hij niet meer starten als hij warm is, als ik hem laat afkoelen doet hij het gewoon weer.
In het forum staat daar al iets over en bij de 2 gevallen die ik daarover gevonden heb is het opgelost door die thermotijdschakelaar te vervangen.Deze schijnt de ventilator aan te sturen, bij 100 graden gaat hij aan geloof ik.
Trouwens de ventilator heb ik al zien draaien dus je zou zeggen dat dat thermostaatje goed is?
Ik heb iets(volgens mij alleen het relais) getest door stekkertje los te maken en daarmee dan contact met de aarde te maken, ik hoor dan een relais schakelen bij de bestuurderskant onder de motorkap,lijkt mij dus goed.
Bij de onderwerpen die ik daarover gelezen heb trok men toen de conclusie dat het thermostaatje op het motorblok kapot was en zette er een nieuw in en dat hielp.
Maar wat is nu het verband tussen dat thermostaatje en het niet starten als hij warm is?
En kan ik dat soort onderdelen het best bij de officiele Mercedes garage bestellen of zijn er adresjes die goedkoper/beter zijn. Ik moet namelijk ook alle filters en vloeistoffen vervangen die bestel ik dan ook bij de Mercedes garage. Bij die in Leiden kreeg ik ongevraagd een oldtimerkorting van 10%, leuk toch.
groet van Peter-Paul